ماشین سازی به آفرین

دستگاه میکسر پودر لباسشویی و پودر رختشویی دستی

پودر لباسشویی یا پاک کننده لباسشویی نوعی مواد شوینده است که برای تمیز کردن لباس استفاده می‌شود. مواد شوینده لباسشویی به صورت پودر و مایع تولید می‌شود ، مواد شوینده پودری از نظر حجم دو برابر بیشتر از مایعات به فروش می‌رسند.پودرهای شستشو رایج‌ترین مواد شوینده برای شستن لباس‌ها هستند. و سال هاست که هیچ جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد .پودر لباس شویی ضمن محافظت از لباس‌های رنگی از محو شدن ، با سخت‌ترین لکه‌ها می‌جنگند . و به طور موثری آب را نرم می‌کنند ، بیشتر باعث افزایش اثربخشی تمیز کردن و از جمله دیگر کاهش ضربات پارچه می‌شوند. تقریبا همیشه می‌توان نتایج خوبی از شستن هنگام استفاده از پودرهای شستشو انتظار داشت. امروزه پودرهای شستشو بر اساس آخرین فناوری‌ها فرمولهای برتر وجود دارند.

پودر رختشویی دستی

امروزه در کنار انواع محصولات شوینده پودر رختشویی دستی مورد استفاده ی افرادی است که به هر دلیلی از ماشین لباسشویی استفاده نمیکنند و لباس های خود را با دست میشویند. البته هر کدام از پودر های رختشویی یعنی دستی یا ماشینی مواد خاص خود را دارند و نباید به جای همدیگر مورد استفاده قرار داد. مثلا پودر لباسشویی ماشینی به سرعت در آب حل شده ولی پودر دستی نیاز به 10 تا 15 دقیقه زمان است تا در آب حل شود.

 سازنده میکسر پودر لباسشویی و پودر رختشویی دستی

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده میکسر های پودر لباسشویی و میکسر پودر رختشویی در ظرفیت های متفاوت از جنس استنلس استیل و آهنی بهمراه سیستم بالابر پودر و دستگاه کیسه و پاکت پرکن پودرهای رختشویی و لباسشویی میباشد ، لطفا جهت مشاوره و  اطلاع از مشخصات فنی با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

دستگاه میکسر پودر لباسشویی

روش های تولید پودر های شوینده

پودرهای شوینده به سه روش تولید می شود که این روش ها عبارت میباشند از :

  1.  روش خشک کن پاششی SPRAY DRYER که در مقاله حاضر به شرح کامل آن خواهیم پرداخت. این روش نیاز به سرمایه گذاری اولیه بالایی دارد و سودآوری آن نسبت به سابر روش ها بیشتر می باشد. محصول این روش به عنوان پودر سبک شناخته می شود.
  2. روش خشک کن دوار ROTARY DRYER محصول این روش اغلب پودر سنگین می باشد. هزینه های سرمایه گذاری در این روش کمتر از SPRAY DRYER بوده و هزینه های سربار تولید آن نیز کمتر می باشد اما محدودیت حجم تولید وجود دارد و محصول پودر سنگین است.
  3.  روش MIXING که برای تهیه پودرهای شوینده که سرمایه گذاری بسیار پایینی داشته و با میکس نمودن مواد اولیه پودری در دستگاه میکسر پودر یا دستگاه ریبون بلندر اقدام به تولید پودر می شود. حاشیه سود این روش از دیگر روش ها کمتر بوده اما با توجه به میزان پایین سرمایه گذاری اولیه، سود آن قابل توجه می باشد.

انواع پودرهای لباسشویی دستی

این پودرها کیفیت بسیار مطلوبی داشته؛ و از میان مرغوب ترین محصولات انتخاب شده اند. انواع پودرهای لباسشویی دستی از جنبه های زیر با هم اختلاف دارند:

  •  ترکیبات به کار رفته در پودر
  •  داشتن دانه های آبی رنگ
  •  نوع بسته بندی
  •  وزن و حجم جعبه
  •  داشتن مواد محافظ پوست دست
  •  قدرت شویندگی
  •  میزان قدرت لکه بری

از آنجا که در هنگام شست و شوی لباس با دست، پودرهای لباسشویی به طور مستقیم با پوست دست ها تماس پیدا می کنند؛ در انتخاب این مواد باید دقت کافی به عمل آید. برندهای معتبر پودر لباسشویی، پودرهای دستی را همراه با موادی تولید می کنند؛ که به پوست آسیب نزند.

چرا نباید مواد شوینده دستی و ماشینی را جای هم استفاده کنیم؟

شوینده‌ها در شکل‌های متنوعی در بازار موجود هستند که هریک از آن‌ها، کاربرد خاصی دارند و مخصوص شستن نوع خاصی از لباس‌ها هستند. برای مثال، پودرماشین ‌لباسشویی، تنها مخصوص ماشین است و پودرهای دستی، در شستشو با دست کاربرد دارند. از نظر شما، تفاوت شوینده ماشین لباسشویی و دستی چیست؟ آیا می‌توان این دو پودررا به جای یکدیگر استفاده کرد؟ در ادامه به پاسخ این دو سوال خواهیم پرداخت.
اغلب افراد تصور می‌کنند که می‌توان از این دو پودر، هم برای شستشو با دست و هم برای ماشین استفاده کرد. اما، این تصور اشتباه است؛ زیرا، هریک از آن‌ها ترکیبات متفاوتی دارند و باید در جای مناسب استفاده شوند.
ماشین لباسشویی، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های برقی امروزی است. حفظ سلامت اجزاء و پیشگیری از کاهش طول عمر دستگاه، نیاز به رعایت یک سری اصول است، که ابتدایترین آن استفاده از شوینده مخصوص ماشین لباسشویی است.

 تفاوت شوینده ماشین لباسشویی با دستی

تفاوت در زمان حل شدن‌شان است. در صورت استفاده از پودر دستی برای ماشین، کف زیادی تولید می‌شود و این کف از مخزن شستشو خارج شده و باعث وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیری به سیستم‌های الکتریکی دستگاه می‌شود. از سوی دیگر، استفاده از پودر ماشین در هنگام شستشوی دستی باعث بروز آلرژی، حساسیت پوستی، سوزش و خارش می‌شود. همچنین، کف و گاز آزاد شده از پودر ماشین لباسشویی می‌تواند باعث آسیب دیدن چشم‌ها شود.

مواد شوینده دستی

ترکیبات انواع مواد شوینده دستی به گونه‌ای طراحی شده است که از آسیب‌های احتمالی پوست و بروز آلرژی پیشگیری نماید. این محصولات می‌توانند در آب سرد حل شوند و کف مناسبی ایجاد می‌کنند. حل‌شوندگی بالای مواد شوینده دستی موجب افزایش سرعت شستشو می‌شود. مواد فعال آنیونیک در مواد شوینده دستی باعث خاصیت لکه‌بری و پاک‌کنندگی بالا می‌شود. همچنین، درخشندگی و نشاط لباس‌ها را حفظ می‌کند.
مواد شوینده دستی، همچنین حاوی مواد معدنی مانند سدیم کربنات هستند که باعث کف‌کنندگی آن‌ها در آب با دمای پایین می‌شود. تولیدکنندگان مواد شوینده، جهت خوشبو شدن لباس‌ها و به جای ماندن رایحه‌ای دلپذیر، از انسانس‌های معطردر ترکیبات آن استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های مواد شوینده دستی

  • درخشان کنندگی لباس‌ها
  • محافظت از الیاف لباس‌های حساس
  • قدرت پاک‌کنندگی و کف‌کنندگی بالا
  • رایحه ملایم
  • دانه‌بندی مناسب و بهینه

ترکیبات اصلی شوینده‌های دستی

  1. 1 درصد کربوکسی متیل سلولز
  2.  2/8 درصد سود خشک
  3. 21/29 درصد سدیم سولفونیک آلکیل بنزن خطی
  4.  0.08 درصد اسانس
  5.  0/05 درصد اپتیکال برایتنر
  6.  تریپلی فسفات سدیم

مواد شوینده ماشینی

بعد ازآشنایی کامل با مواد شوینده ماشینی، درک درست تفاوت شوینده ماشین لباسشویی و دستی برایتان راحت‌تر می‌شود. از مواد شوینده ماشینی برای شستشوی لباس‌ها با ماشین‌لباسشویی استفاده می‌شود. این محصولات به هیچ وجه برای شستشو با دست پیشنهاد نمی‌شود.
این شوینده‌ها حاوی آنزیم‌های مختلقی هستند که هریک از آن‌ها دارای خواص ویژه‌ای می‌باشد. برای مثال، برخی از آنزیم‌ها خاصیت پاک‌کنندگی، کاهش مصرف انرژی، کاهش زمان شستشو، کاهش دمای شستشو، کاهش میزان آب مصرفی و حفظ شادابی لباس‌ها دارند. آنزیم‌های مواد شوینده ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

  • پروتئاز
  • سلولاز
  • آمیلاز
  • ماناناز
  • لیپاز

تفاوت شوینده ماشین لباسشویی و دستی

همانطور که در بالا هم ذکر کردیم، شوینده‌ها در انوع مختلف پودری، مایع، آنزیم‌دار، بدون آنزیم، دستی، ماشینی و … عرضه می‌شوند. هریک از شوینده‌ها، ویژگی مخصوص و کاربرد متفاوتی دارند که باعث تفاوت شوینده ماشین لباسشویی و دستی می‌شود. به همین خاطر، نمی‌توان گفت که کدام یک از آن‌ها بهتر است. شوینده‌ها دستی نیاز به 10 تا 15 دقیقه زمان برای حل‌شدن در آب دارند. در صورتی که شوینده‌های ماشین لباسشویی، با سرعت در آب حل می‌شوند. به همین خاطر، اگر از پودرهای دستی در ماشین استفاده شود، قبل از آنکه شوینده به طور کامل در آب حل شود، زمان شستشو به پایان می‌رسد و باعث ایجاد اختلال در فرآیند شستشو و کثیف ماندن لباس‌ها می‌شود. میزان کف‌کنندگی را می‌توان اصلی‌ترین تفاوت شوینده ماشین لباسشویی و دستی دانست؛ زیرا، این کف‌ها به مرور باعث خرابی سیستم‌های الکتریکی دستگاه می‌شود.  شوینده‌‌ ماشین لباسشویی با تولید کف کنترل شده، مانع از خرابی دستگاه یا خوردگی اجزاء آن می‌شود. فرمولاسیون شوینده‌های دستی به گونه‌ای طراحی شده است که دارای سازگاری با پوست باشد و مانع از بروز بیماری و آلرژی‌های پوستی شود. در صورتی که هنگام کار با شوینده ماشین لباسشویی، ترکیبات شیمیایی شوینده ماشین می‌توانند باعث بروز سوزش، خارش و حساسیت‌های پوستی شوند. اگر کف حاصل از مواد شوینده ماشین لباسشویی به درون چشم یا صورت بپاشد، باعث آسیب دیدن چشم‌ها می‌شود.

خصوصیت شوینده دستی

  • سهولت در شستشوی قالی، فرش و اجسامی که امکان شستشوی آن‌ها با ماشین وجود ندارد
  • سهولت در شستشو دستی
  • تولید کف زیاد برای از بین بردن لکه‌ها
  • احتمال باقی ماندن مواد شوینده بر روی پارچه
  • قدرت پاک‌کنندگی ملایم
  • احتمال سفیدک زدن لباس‌های شسته شده

خصوصیت شوینده ماشین لباسشویی

  • حاوی آنزیم‌های فعال
  • قدرت پاک‌کنندگی، شفاف‌کنندگی و پاک‌کنندگی بالا
  • تولید کف کنترل شده
  • نیاز به استفاده از نرم‌کننده برای کاهش چروک لباس‌ها
  • احتمال سفیدک زدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی
  • احتمال ایجاد رسوب در ماشین لباسشویی

تفاوت پودر لباسشویی دستی و ماشینی

خیلی از کاربران سوال پرسیده بوند که پودر لباسشویی دستی با پودر ماشین لباسشویی چه تفاوت هایی داره. برای همین دیدیم خالی از لطف نیست که در یک مقاله به طور  مفصل در این باره صحبت کنیم و فایل این موضوع رو برای همیشه در ذهن شما ببندیم.

تفاوت پودر شستشوی دستی در مقابل پودر لباسشویی ماشینی چیست

با وجود انواع مختلفی از محصولات لباسشویی در بازار، خرید آن می تواند بسیار گیج کننده باشد. تفاوت بین پودرهای شستشوی خودکار و دستی چیست؟ آیا حتی تفاوتی وجود دارد؟ و آیا برای استفاده در هر دو نوع شستشو قابل تعویض هستند؟

تفاوت پودر لباسشویی دستی با پودر لباسشویی ماشینی

بزرگترین تفاوت بین پودر ماشین لباسشویی و دستی در قابلیت کف کردن هر محصول است. پودرهای شستشوی دستی حاوی مواد تخصصی هستند که توانایی کف کردن پودرها را افزایش می دهند. این کف ها هنگام شستشوی دستی مهم است زیرا برای از بین بردن کثیفی و کثیفی الیاف لباس کار می کند. با این حال، وقتی این نوع قابلیت کف‌کردن را در ماشین لباسشویی قرار می‌دهید که مانند ماشین لباسشویی می‌چرخد و می‌چرخد، از درب ماشین لباسشویی، لوله‌ها و تقریباً هر نوع باز شدن ممکن دیگری کف خارج می‌شود. در نتیجه استفاده از پودر لباسشویی دستی در ماشین، به شدت به ماشین و محیط اشپزخانه شما صدمه وارد می کند.

شباهت پودر ماشین لباسشویی با پودر لباسشویی دستی

هر دو نوع پودر حاوی مواد پاک کننده ای هستند که برای از بین بردن کثیفی روی الیاف لباس طراحی شده اند.  برخی از پودرهای شستشوی خودکار برای استفاده در ماشین های لباسشویی اتوماتیک فرموله شده اند و نه تنها لباس های شما را عمیقا تمیز می کنند، بلکه پس از هر شستشو به آرامی آنها را خوشبو می کنند. پودر شستشوی دستی ۲ در ۱ فرموله شده است تا در آب حل شود و فوم دلپذیری ایجاد کند که برای تمیز کردن لباس ها عمیقاً به داخل لباس نفوذ می کند. این طیف از محصولات دارای سه رایحه فوق العاده برای انتخاب می باشد.

آیا می توان از پودر شستشوی دستی در ماشین لباسشویی استفاده کرد

نه. به طور خلاصه، استفاده از پودر شستشوی دستی در طول زمان در ماشین لباسشویی می تواند به قطعات و اجزای آن مانند مهر و موم، لوله ها و خروجی ها آسیب جدی وارد کند. به دلیل مقدار کفی که توسط پودرهای لباسشویی دستی تولید می شود، زمانی که در ماشین لباسشویی متحرک، چرخان و چرخان قرار می گیرد، کف دوبرابر و دو برابر می شود. این فوم می تواند مواد شیمیایی و باقیمانده را به قسمت هایی از دستگاه فشار دهد که نباید در معرض آن قرار گیرند.

آیا می توانید از پودر لباسشویی خودکار برای شستن دست استفاده کنید

مانند بالا، همان پاسخ صدق می کند، خیر. پودرهای لباسشویی اتوماتیک غلظت بیشتری نسبت به پودرهای شستشوی دستی دارند. این بدان معنی است که آنها برای حل شدن و کف کردن نیاز به اصطکاک بسیار بیشتری دارند (که در ماشین لباسشویی چنین است). هنگام استفاده از پودر خودکار برای شستشوی دستی، مقدار مناسبی از کف و در نتیجه قدرت پاک کنندگی مناسب را دریافت نمی کنید.

نکات کلیدی برای استفاده از نوع مناسب پودر لباسشویی

اگر عجله دارید و نیاز به دانستن نکات کلیدی برای استفاده از نوع مناسب پودر برای نوع مناسب شستشو دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این لیست را بخوانید. به چیزی که نام می گوید پایبند باشید – اگر روی آن می گوید پودر لباسشویی خودکار برای ماشین لباسشویی، آن را فقط در ماشین خود استفاده کنید و برعکس برای پودرهای شستشوی دستی. هرگز پودر لباسشویی دستی را با پودر لباسشویی خودکار مخلوط نکنید. زمانی که صحبت از مواد شوینده شستشو به میان می آید کمتر است و ممکن است لباس خود را خراب کنید. نوع شوینده مناسبی را پیدا کنید که برای خانواده و نیازهای شما مناسب باشد. آیا برای لباس نوزاد به مایع حساس نیاز دارید؟ یا برای از بین بردن لکه های سخت به پودر لباسشویی نیاز دارید؟ در هر صورت، سان لایت یک محصول لباسشویی مخصوص شما دارد.

اگر از پودر لباسشویی دستی در ماشین لباسشویی استفاده کنید چه اتفاقی می افتد

مقاله هماوش را در بالا بخوانید تا بدانید که چگونه استفاده از پودر لباسشویی دستی می تواند به ماشین لباسشویی شما آسیب برساند.

آیا می توانید از پودر لباسشویی خودکار برای شستشوی دستی استفاده کنید

پودرهای ماشین لباسشویی ممکن است به خوبی در یک سطل آب حل نشوند، که می تواند باعث شود لباس شما به خوبی تمیز نشود.

چرا باید از پودر ماشین لباسشویی برای شستشوی ماشینی استفاده کرد

پودرهای ماشین لباسشویی برای استفاده در ماشین آلات فرموله شده اند و در صورت استفاده از این روش بیشترین تاثیر را دارند.

خطرات استفاده از پودر لباسشویی خودکار برای شستشوی دستی چیست

می تواند برای پوست شما خشن تر باشد زیرا برای استفاده با دست طراحی نشده است. همچنین نمی تواند به درستی حل شود و بنابراین لباس های شما را به خوبی تمیز نمی کند.

پودر لباسشویی دستی چه تفاوتی با پودر لباسشویی خودکار دارد

پودر شوینده دستی حاوی موادی است که به گونه ای طراحی شده اند که کف زیادی ایجاد می کنند، این فوم همان چیزی است که به تمیز کردن لباس هنگام شستن دستی کمک می کند.

 قیمت دستگاه میکسر پودر لباسشویی و پودر شوینده دستی

یکی از روش های تولید پودر های شوینده دستی و لباسشویی میکس و ترکیبات مواد با یکدیگر میباشند ، ماشین سازی به آفرین سازنده انواع میکسر های پودر های شوینده از جنس استیل و آهنی در ظرفیت ها مختلف میباشد ، قیمت دستگاه میکسر و مخلوط کن پودر شوینده بستگی به سایز ، ظرفیت و جنس بدنه و مطعلقات جانبی دستگاه از جمله ، دستگاه بالابر پودری و دستگاه کیسه پرکن شوینده های پودری میباشد ، لطفا جهت مشاوره فنی و اطلاع از قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

دستگاه میکسر پودر لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *