ماشین سازی به آفرین

دستگاه میکسر پودر کارواش

دستگاه میکسر پودر کارواش تولید کننده های متعددی در داخل کشور پودرهای شستشویی که همراه با یک مکمل می باشد را اغلب تحت نام پودر نانو کارواش به مشتریان عرضه می کنند. مزیت اصلی این نوع پودرها نسبت به شامپو کارواش ها قدرت بالای پاک کنندگی آن ها و همچنین شستشوی تک مرحله ای خودرو می باشد. در واقع شاید در هیچ کدام از پودرهای تولید داخل از فناوری نانو استفاده نشده باشد اما در اصطلاح عامیانه به پودر های نانو کارواش شهرت یافته اند در واقع بهتر است به آن ها پودر کارواش بگوییم.  در ساختار این محصول از یک سری مواد اولیه پودری صنعتی استفاده شده است که عمل چربی زدایی از بدنه خود را تسریع می کند. در واقع به علت قدرت قلیایی بالای این پودرها عمل چرک بری به سهولت انجام می گیرد.

سازنده ماشین آلات بسته بندی ، پرکن و میکسر پودر کارواش

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده ماشین آلات بسته بندی و میکسر پرکن های پودرهای و مایعات شوینده کارواش در ظرفیت های مختلف بصورت اتوماتیک و نیمه اتومات میباشد ، سازنده دستگاه سیلندر پیستون جهت پرکردن و بسته بندی مایعات کارواش مانند شامپو و همپنین دستگاه میکسر پودر جهت مخلوط کردن و بدست آوردن یک پودر یکدست کارواش در ظرفیت های مختلف

پرکن و میکسر پودر کارواش

بسته بندی و نحوه ترکیب

بسته بندی این نوع پودرها معمولا کیسه های ۲۰ کیلویی بوسیله دستگاه کیسه پرکن ماشین سازی به آفرین و مابع مکمل ۱۰ لیتری بوسیله دستگاه گالن پرکن ماشین سازی به آفرین انجام میگیرد . در این محصول مایع نقش براق کنندگی و کمکی را برای پودر ایفا می کند و ممکن است عدم استفاده از مایع باعث افت شدید کیفیت شود پس همواره از پودر به همراه مایع بایستی استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. درصد ترکیب اکثر پودرهای داخل بازار استفاده از یک کیلو پودر و نیم لیتر مایع مکمل در صد لیتر آب می باشد. به منظور رسیده به نتیجه بهتر بایستی پودر به طور کامل در آب حل شود پس بهتر است ۲۴ ساعت قبل از استفاده پودر را در آب میکسر کنید . شاید این سوال برای شما هم بارها پیش آمده باشد که از آب سرد برای حل کردن پودر استفاده کنید یا آب گرم. این موضوع دقیقا بسته به نوع فرمولاسیون و مواد استفاده شده در ساختار پودر دارد. بعضی از مواد در آب گرم فعال می شوند و لذا برای رسیدن به نتیجه بهتر لازم است که ابتدا پودر را در آب گرم حل کنیم تا مواد فعال شوند ولی اگر از این نوع مواد در داخل پودر استفاده نشده باشد می توانید آن را در آب سرد حل کنید.

نحوه شستشو با پودر نانو کارواش

بر خلاف شامپو ها برار رسیدن به پوشش دهی مناسب بهتر است در هنگام استفاده از پودر نانو کارواش کف پاش و نازل به گونه ای تنظیم شود تا محتویات کفپاش به صورت مه پاش خارج شود و درواقع مواد کف نکند. برای این مهم می توانید ازسری های مه پاش استفاده کنید. مواد نانو کارواش را بایستی به ماشین خشک اسپری کنید و پس از گذشت ۴ الی ۵ دقیقه با فشار آب زیاد ماشین را آبکشی نمایید.دستگاه میکسر پودر کارواش استفاده از پودرها نانو دیگر نیازی به آبگیری اولیه خودرو و نیز جاروکشی نیست و کل مراحل شستشو در یک مرحله خلاصه می شود.

طرز تهیه شوینده کارواش

دستگاه میکسر پودر کارواش اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید همواره ماشین تمیز و پر زرق و برقی داشته باشید، حتما با نام کارواش آشنایی دارید. کارواش محلی است که با استفاده از شوینده های مخصوص و دستگاه های مختلف، ماشین شما را کاملا تمیز و عاری از هرگونه لکه و چربی می کنند. مواد شوینده کارواش ترکیباتی هستند که به منظور پاک سازی و شستشوی چربی ها و آلودگی های محیط روی اتومبیل استفاده می شوند. استفاده از مواد با کیفیت و تخصصی تاثیر بسزایی در پاکیزگی اتومبیل دارد. البته این فقط مواد شوینده نیستند که اهمیت دارند، در کارواش ها ترکیبات دیگری با عنوان خشک کننده وجود دارد . این محصول منجر به ایجاد یک لایه محافظ روی اتومبیل می شود و از ایجاد آلودگی روی اتومبیل جلوگیری می کنند. بنابراین اگر شما برای شستشو اتومبیل خود به کارواش مراجعه می کنید و یا حتی ترجیج می دهید اتومبیل خود را در منزل بشویید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را دنبال کنید تا با انواع مواد شوینده اتومبیل ها، مواد نانو کارواش و ویژگی ها آن ها آشنا شوید.

شما می توانید شامپوی شستشوی اتومبیل را در منزل تهیه کنید. از آن برای شستشوی اتومبیل و یا حتی کسب درآمد استفاده کنید. برای این کار به مواد زیر نیاز است:

  •  80 گرم سولفات الکل روغن نارگیل (CFAS)
  • 840  گرم آب دیونیزه یا آب مقطر
  •  30 گرم کوکو دی اتانول آمید
  • 1  گرم فنوکسی اتانول
  •  2 گرم اتیل الکل
  •  10 گرم موم امولسیون شده
  • 4  گرم اسانس
  •  20 گرم نمک صنعتی
ساخت مواد نانو کارواش

مراحل ساخت مواد نانو کارواش

مرحله اول:  آب دیونیزه را درون یک کاسه ریخته و آن را حرارت دهید تا داغ شود. با استفاده از ملاقه ، CFAS را به آب بخار اضافه کرده و مخلوط کنید تا حباب ایجد نشود. در صورت امکان از نوع سوزنی به جای پودری، استفاده کنید تا محصول نهایی شفاف تر باشد.

مرحله دوم:  زمانیکه CFAS بخوبی با آب مخلوط شد آن را از روی حرارت بردارید. دقت کنید که CFAS باید کاملا در آب حل شده باشد. سپس کوکو دی اتانول آمید، اتانول فنوکسی، اتیل الکل و موم را به ترتیب اضافه کنید. می توانید در این مرحله اسانس مورد نظر خود را هم اضافه کنید. در هر مرحله قبل از افزودن ماده بعدی، اطمینان حاصل کنید که هر ماده کاملا مخلوط شده باشد. حال مخلوط را کنار بگذارید.

مرحله سوم : اگر می خواهید شامپویتان رنگی باشد، در یک ظرف دیگر رنگ محلول در آب را،با آب مخلوط کنید. هر چه رنگ بیشتری اضافه کنید شامپوی تیره تری خواهید داشت. پس از حل شدن کامل رنگ در آب، آن را به مخلوط تهیه شده در مرحله دوم اضافه کنید.

مرحله چهارم:  در این مرحله نمک صنعتی را به تدریج اضافه کنید. نمک صنعتی به عنوان یک تغلیظ کننده عمل می کند. وقتی کف صابون شروع به تشکیل شد به این معناست که نمک صنعتی اثر غلیظ کنندگی خود را می گذارد. حدود 20 گرم نمک صنعتی برای این فرآیند کافی است.

نکته:  حل شدن نمک در مخلوط طول می کشد. به همین دلیل باید آن را در مقادیر کم اضافه کرد و پس از مخلوط شدن هر بخش، مقدار دیگری از نمک را اضافه کنید. به همین ترتیب ادامه دهید تا کل نمک به خوبی حل شود. افزودن مقدار زیاد نمک منجر به ویسکوز شدن بیش از حد مخلوط می شود. بنابراین در استفاده از آن دقت لازم را انجام دهید. شما با این دستور کار می توانید چهار ظرف 250 میلی لیتری و یا دو ظرف  500 میلی لیتری را پر کنید.

انواع شوینده های کارواش

شامپو

دستگاه میکسر پودر کارواش شامپو ها ترکیباتی هستند که از مواد شیمیایی ویژه ای برای حذف لکه ها و چربی ها تشکیل شده اند. همانطور که می دانید شامپوی مخصوص شستشوی ماشین دارای سورفکتانت و ترکیبات قلیایی ای است که می تواند به خوبی اتومبیل را پاک و تمیز کند. این شامپوها شامل ترکیباتی مانند انواع فسفات ها، هیدروکسید سدیم، هیدروکسید پتاسیم، تگزاپون، تری اتانول آمین، کوکودی اتانول آمین، ایزوپروپیل الکل و سدیم متا سیلیکات هستند. همچنین از سورفکتانت ها آنیونی جهت نرم شدن آب و ایجاد کف بیشتر نیز استفاده می شود. گاها از سورفکتانت های آمفوتریک بجای آنیونی استفاده می شود. علت آن این است که این ترکیبات می توانند متناسب با pH محیط فعالیت داشته باشند و در نتیجه آسیب کمتری به پوشش بدنه اتومبیل وارد شود.

فوم

از دیگر مواد شوینده کارواش ها فوم است. استفاده از فوم در شستشوی اتومبیل به پاک کردن آلودگی های روی ماشین بسیار کمک می کند چرا که به دلیل ترکیباتی که دارد منجر به ایجاد کف بیشتر و در نتیجه پاکیزگی بهتر اتومبیل می شود. این ترکیبات حاوی حدود 28% بتائین، مانند کوکامیدو پروپیل بتائین، سورفکتانت های ملایم (معمولا آمفوتریک) و تگزاپون هستند. امروزه فوم ها با رایحه ها و رنگ های مختلف تولید و برای شستشو اتومبیل در کارواش ها استفاده می شوند.

واکس

این ترکیبات که به عنوان خشک کننده نیز شناخته می شوند، ترکیبات شیمیایی با ساختار چرب هستند که معمولا در ترکیب خود حاوی سورفکتانت های کاتیونی هستند. این محصولات علاوه بر خشک کردن، منجر به ایجاد زیبایی و جلا روی اتومبیل می شود. این سورفکتانت ها با افزایش کشش سطحی به خشک شدن سریع اتومبیل کمک می کنند. به علت ساختار چربی که ایجاد می کنند باعث جمع شدن قطرات آب و خیس نشدن ماشین می شود. همچنین به علت کاهش میزان اصطحکاک از ایجاد خش، خوردگی و زنگ زدگی بدنه ماشین نیز جلوگیری می کند.

مواد نانو کارواش

دستگاه میکسر پودر کارواش امروزه با توجه به بحران کمبود آب، استفاده از روش هایی برای کاهش مصرف آن بسیار است. یکی از جاهایی که آب زیادی در آن مصرف می شود، کارواش ها هستند. برای حل این مشکل روش هایی معرفی شده که یکی از آن ها استفاده از نانو مواد برای شستشوی اتومبیل هاست.  این مواد به دلیل ساختار فشرده ای که دارند، مانع نفوذ ذرات و توده های محیطی از جمله گرد و غبار و خاک می شوند، زیرا روی سطح بدنه خودرو قرار می گیرند، علاوه بر این، خواص آبگریزی را نیز فراهم می کنند. این مواد به علت خاصیت ضد الکتریسیته ای که دارند می توانند با ایجاد رشته های به هم پیوسته آلودگی ها را به الیاف دستمال منتقل کنند. بنابراین، توده های بسیار کوچک، غیر قابل مشاهده و در سایز اندازه نانو از سطح پاک می شوند. این مواد شوینده همچنین با ایجاد لایه ای با چسبندگی بالا از سطح، پس از تمیز شدن، محافظت می کنند. نکته قابل توجه در استفاده از نانومواد شوینده این است که نیازی به استفاده از آب قبل از شستشو با نانومواد نیست و استفاده از این مواد نیاز به تخصص خاصی ندارد.

شوینده مناسب برای شستشوی اتومبیل

پاسخ به این سوال بستگی به نوع ماشین و میزان آلودگی آن دارد. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از مواد شوینده مخصوصی که نام برده شد استفاده کنید. در صورت امکان از مواد شوینده خانگی مانند پودر لباسشویی و مایع ظرفشویی کمتر استفاده شود، زیرا ممکن است به اتومبیل شما آسیب برساند. در زمان خرید ماده شستشو دهنده اتومبیل حتما به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید. هرچه میزان مواد قلیایی آن مثل هیدروکسید سدیم، هیدروکسید پتاسیم و ایزوپروپیل الکل بیشتر باشد پاک کنندگی بهتری خواهد داشت.

دلیل عدم استفاده مواد شوینده خانگی برای شستشوی اتومبیل

صابون ها و پودر های شستشوی خانگی pH بالایی دارند و می توانند باعث تخریب رنگ اتومبیل شوند. شوینده های مخصوص ماشین معمولا روان کننده های بیشتری دارند و در نتیجه به پوشش اتومبیل آسیبی نمی زنند. این محصولات به صورت تخصصی برای پاک کردن لکه های اتومبیل که ماهیت روغنی دارند تهیه می شوند. بنابراین در کنار ایجاد پاکیزگی زیاد، منجر به سالم ماندن بدنه ماشین می شود. از طرفی ترکیبات این محصولات به صورتی است که شما برای شستشو آن ها نیازی به آب زیاد نخواهید داشت.

 

نقش هریک از مواد استفاده شده

  • کوکو دی اتانول آمید : افزایش دهنده کف
  • نمک صنعتی : تغلیظ کننده و افزایش ویسکوزیته محصول
  • سولفات الکل روغن نارگیل (CFAS) : سورفکتانت، عامل پاک کننده
  • فنوکسی اتانول : یک ماده نگهدارنده که در محصولات آرایشی نیز استفاده می شود.
  • موم گیاه کارناوبا : جلا دهنده

قیمت میکسر پودر کارواش و دستگاه پرکن شامپو شوینده کارواش

دستگاه های تولید و بسته بندی شوینده های مایع و پودری کارواش ارای تجهیزات جانبی و مختلفی میباشد که با توجه به نوع جنی دستگاه و ظرفیت آنها در نتیجه دارای قیمت های متفاوتی میباشند ، لطفا جهت مشاوره و اطلاع از قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

ریبون بلندر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *