ماشین سازی به آفرین

دستگاه اسکرو سیمان و گچ

دستگاه اسکرو يا ماردون پودری يکي از انواع بالابر هاي اسکرو مي باشد که وظیفه انتقال مواد را بر عهده دارد. در این نوع از اسکرو يا بالابر، مارپیچ هایی از جنس ورق آهن یا استیل حول يک لوله کشیده می ‌شوند و سپس از طریق گیربکس یا الکتروموتور به چرخش در می آیند. در اثر چرخش اسکرو مصالحی مانند سیمان، آرد و دیگر مواد از سمت لوله ورودی یا قیف به سمت لوله خروجی انتقال داده می شوند.  این دستگاه بالابر با ساختار لوله ای شکل قابلیت انتقال مواد با چگالی نسبتا زیاد را نیز دارا مي باشد.

اسکرو یا ماردون کچ و سیمان ، معمولا از تا حداکثر 45 درجه از موقعیت افقی کارایی مناسب تری دارد . دستگاه اسکرو قابلیت انتقال مواد تا شیب  90 درجه را دارد. و با افزایش درجه شیب، به دلیل اثرات جاذبه و عقب افتادن مواد حجیم ، راندمان انتقال مواد، کاهش می یابد. راندمان انتقال دستگاه اسکرو تحت تأثیر زاویه شیب، مشخصات مواد فله مخصوص، نوع دهانه اسکرو و گام پره ها قرار دارد. ، توصیه می کنیم اسکروها را با استفاده از کمترین درجه شیب ممکن برای حداکثر کارایی طراحی استفاده نمایید.

ماشین سازی به آفرین ، توانایی ساخت و ارائه انواع اسکرو کانوایر لوله ای جهت سیمان ، گپ و آرد و مواد گرانول را دارد . و برای درک کاربرد شما و ارائه بهترین راه حل با شما همکاری خواهد کرد. هنگام طراحی راه حل مناسب برای برنامه شما ، سازگار با محیط واحد تولیدی، مشخصات مواد انبوه ، میزان خوراک و سایر عوامل در نظر گرفته می شوند. مخزن دستگاه اسکرو لوله ای استیل و آهن است.

دستگاه اسکرو سیمان و گچ

طراحی اسکرو لوله اي

در طراحی اسکرو لوله ای مانند خود اسکرو کانواير عوامل مختلفي دخيل مي باشند. از اين عوامل نوع ماده اي که قرار است انتقال پیدا کند اهميت ويژه اي دارد. پس از آن سنگینی و حجم اين بار انتقالی براي طراحي اسکرو لوله اي اهميت پيدا مي کند. همچنين عوامل ديگري از جمله محل و مکان قرارگیری دستگاه اسکرو و شرایط جوی محیط اطراف تاثیرگذار هستند.

عملکرد اسکرو

در دستگاه اسکرو براي انتقال مواد، لوله داخلی روی یک شفت مرکزی ثابت مي شود و روی بدنه آن به چرخش در می آید. در طی این پروسه چرخش اسکرو بر روي بدنه شفت، مواد و مصالح در امتداد کف و کناره‌های لوله اسکرو و در فضای باقی مانده خالی بین مارپیچ نوسان و حرکت مي کنند. این حرکت در اسکرو باعث لغزش ذرات مواد و مصالح روی هم می گردد و حرکت رو به جلو را سهولت می بخشد.  ازاین نوع دستگاه اسکرو يا مارپیچ های انتقال، در صنایع فله ای بيشترين استفاده انجام مي گيرد و بيشترين كارايي را در اين بخش از صنعت دارا مي باشد. در اسکرو لوله ای مواد مصالح ریخته شده به داخل آن از دهانه پایینی به آساني به دهانه بالایی انتقال می یابند.  و به نيروي انساني كمتري براي انجام كار نياز است.

قدرت اضافی محرک، برای غلبه بر جاذبه و عقب افتادن مواد حجیم برای همه موارد فوق لازم است.

اسکرو سیمان

اسکرو سیمان همان طوریکه از نامش پیداست یک اسکرو برای حمل و انتقال سیمان است در مراکز تهیه بتن ، بلوک و … و اکثرا جهت انتقال سیمان از سیلو سیمان به باسکول سیمان و از باسکول سیمان به قیف دو طرفه یا میکسر و بچینگ به کار می رود.

این اسکرو یکی از انواع اسکرو کانوایر و یا همان مارپیچ هاست. مقطع این اسکرو برخلاف اسکرو های رایج که U شکل میباشند به جهت داشتن شیب تند و همچنین نوع مواد داخلی و فضای کاری اکثرا دایره ای بوده و به شکل یک لوله میباشد. همچنین سایز قطر این اسکرو ها معمولا کمتر از اسکروهای دیگر میباشد.

داخل این لوله یک مارپیچ دور یک شافت کشیده شده است که با دوران این شافت سیمان به سمت دریچه تخلیه حرکت میکند. سایز قطر اسکرو میتواند با توجه به ظرفیت کاری از چند اینچ تا 20 اینچ متفاوت باشد. همچنین طول آن محدودیت دارد. جنس بدنه و تیغه های داخلی نیز میتواند از فولاد معمولی ، فولاد ضد سایش و یا استیل باشد. نیروی محرکه و انتقال قدرت از الکتروموتور یا الکتروگیربکس میباشد . در اسکرو سیمان بوسیله تسمه انتقال انجام می پذیرد.

دستگاه اسکرو سیمان و گچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *