ماشین سازی به آفرین

دستگاه انتقال پودر

دستگاه انتقال پودر

سیستم انتقال مواد برای جابجایی مواد مختلف اعم از مواد جامد کوچک، مواد پودری، گرانولی، ذرات غیر چسبنده و دانه های ریز استفاده می شود. صنایع مختلف برای استفاده در خطوط تولید، سیستم انبارش، توزین، بسته بندی، تزریق، جداسازی مواد، میکس و انتقال مواد در بین ایستگاه های مختلف تولیدی نیاز به سیستم های انتقال مواد دارند. در خصوص سیالات، مواد چسبنده، مواد جامد درشت و یا مواد مذاب از روش های دیگری برای انتقال مواد استفاده می شود.

ماشین سازی به آفرین سازنده انتقال پودر ، ماردون و یالابر های پودر استیل و آهنی میباشد .

سیستم انتقال مواد

در این میان صنایع بسیاری مانند پتروشیمی، صنایع غذایی، کاغذ سازی، سیم و کابل و یا داروسازی که مواد اولیه آنها اغلب به صورت پودر، گرانول و یا ذرات جامد زیر است از سیستم انتقال مواد مشخصی برخوردارند. در این موارد انتقال صحیح مواد به همراه رعایت مسائل بهداشتی و یا توزین دقیق مواد اهمیت زیادی دارد.

انتقال مواد به روش وکیوم یکی از روش هایی است که به دلیل برخورداری از محفظه سر بسته و بدون دخالت دست تقاضای زیادی دارد. این روش انتقال مواد را می توان در قسمت های مختلف کارخانجات اعم از انبار، بارگیری، خطوط تولید، بسته بندی و انبارش محصولات استفاده نمود. از طرفی به دلیل سهولت نصب و راه اندازی در وقت و هزینه صرفه جویی زیادی می شود. در ادامه به معرفی انواع روش های سیستم انتقال مواد می پردازیم.

نحوه کار دستگاه انتقال پودر

انتقال پودر از طریق پره هایی که حول محور یک لوله به قطر کمتر داخل لوله بزرگتر قرار گرفته انجام می شود و از طریق یک موتور نصب روی شاستی و توسط فولی و تسمه انتقال انجام می شود.

و از طریق یک موتور نصب روی شاستی و توسط فولی، تسمه انتقال پودر می باشد و در انتهای لوله نیز خروجی جهت انتقال پودر در نظر گرفته شده دستگاه انتقال پودر ( هاپر) این امکان را به شما می دهد که از طریق فلنج نصب به مخزن دپوی پودر یا میکسرپودر  بلندر شود.

که حسن این سیستم کنترل غبارهای حاصله از خروجی دستگاه میکسر پودر بلندر به ورودی انتقال پودر می باشد و همچنین این امکان وجود دارد که خروجی دستگاه پودر انتقال با فلنج نصب بروی کیسه پرکن یا پودرپرکن شود.

این سیستم توسط جک های پنوماتیک و دمپر هدایت می شود و با قراردادن یک چشم الکترونیکی باعث و حرکت در آمدن انتقال پودر خواهد شد. جنس دستگاه تماما استیل می باشند و بنا به سفارش مشتری از آهن نیز ساخته خواهد شد.

 دستگاه انتقال پودر

انواع روش های سیستم انتقال مواد

سیستم انتقال مواد شامل روش های انتقال مواد به روش وکیوم و انتقال مواد به روش فشار است. در واقع این روش همانند یکدیگر بوده و از ایجاد اختلاف فشار منفی یا خلاء و اختلاف فشار مثبت یا دمش استفاده می نماید. هر کدام از این روش ها با توجه به نوع کاربری خود در قسمت های مختلف صنایع و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم انتقال به روش وکیوم توسط انواع پمپ های وکیوم یا خلاء صورت می گیرد.

در این روش از یک محفظه بسته، لوله های انتقال، پمپ های وکیوم و در نهایت محفظه انبارش استفاده می شود. پمپ های خلاء با ایجاد فشار منفی در یک سمت سیستم و فشار مثبت و پر تراکم در سمت دیگر موجب جابجایی مولکول های هوا می شوند. در این روش مواد و هوا توسط دستگاه مکیده شده و به سمت دیگر هدایت می شود.

دستگاه ریبون بلندر

نوع دیگری از انتقال مواد عملکرد در جهت عکس روش وکیوم دارد. در این روش هوای مورد نیاز توسط پمپ تولید و در درون سیستم جاری می شود. سیستم فشار هوا یا دمش بر حسب نوع کارکرد خود در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. جهت بررسی و آگاهی از سیستم های انتقال مواد مذکور، در ادامه به تشریح عملکرد آنها می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *