ماشین سازی به آفرین

دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی

دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی یک مکمل غذایی محبوب است. پروتئین یک درشت مغذی ضروری است که به عضله سازی، بافت ترمیمی، ساخت آنزیمها و هورمونها کمک می‌کند. استفاده از پودر پروتئین هم ممکن است به کاهش وزن و افرادی که می‌خواهند عضلاتشان را بزرگ کنند، کمک می‌کند. تفاوتهایی در میان پودرهای پروتئین وجود دارد که بر اساس منبعی ست که از آن بدست می‌آید از جمله پودرهای بر پایه لبنیات و پودر پروتئین های گیاهی ، پروتئین یک سازنده واحد استخوانی، عضله و پوست است. بدن برای تولید هورمونها، آنزیمها و مواد شیمیایی دیگر به آن نیاز دارد. خوردن غذاهای غنی از پروتئین و مصرف مکملها می‌تواند به افراد کمک کند تا به مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند. احساس سیری منجر به اندازه کوچکتر سهم غذایی و کاهش تعداد میان وعده‌ها می‌شود که می‌تواند کمک کند تا وزن در وضعیتی سلامت باقی بماند یا در صورت نیاز به کاهش وزن کمک می‌کند.

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده دستگاه های بسته بندی و میکس انواع پروتیین و مکملهای ورزشی

دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی

رشد عضله

دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی برای رشد عضله ضروری است. بسیاری از وزشکاران و بدنسازان شیکهای پروتئین مصرف می‌کنند چون معتقدند که این نوشیدنیها به بازسازی بدن آنها پس از ورزش شدید کمک می‌کند. تجزیه و تحلیل ۴۹ تحقیق در سال ۲۰۱۸ استفاده از مکمل پروتئینی بدین منظور را تایید می‌کند. این تحقیق نشان می‌دهد که مکملهای پروتئین به میزان زیادی بر بهبود اندازه عضله و تقویت سلامت بزرگسالانی که ورزش شدید همچون لیفتینگ انجام می‌دهند، بهتر می‌کند. مکمل پروتئین اثری برابر در زنان و مردان داشت. البته اثرگذاری ممکن است با افزایش سن کاهش یابد چون افراد سن بالاتر نیازهای پروتئینی بیشتری نسبت به افراد جوانتر دارند.تحقیقات همچنین اشاره کردند که  هنگامی که پروتئین بیش از ۱/۶ گرم در هر کیلوگرم وزن بدن بالاتر برود، هیچ مزیت اضافه‌ای‌ ندارد.

ریکاوری بدن پس از ورزش

علاوه بر رشد عضلات، پودر پروتئین می‌تواند عضلات و بافتهای صدمه دیده را ترمیم کند. در نتیجه ورزشکاران می‌توانند از پودر پروتئین برای تسریع ریکاوری درد عضلات پس از تمرین استفاده کنند. بسیاری از تحقیقات گزارش می‌دهند که مکملهای پروتئین پس از تمرینات ورزشی می‌توانند به ریکاوری بدن بوسیله کاهش صدمه به عضلات و تقویت عملکرد عضله و سنتز پروتئین آن کمک کنند.

مواد مغذی افزوده

مقدار مصرف روزانه پروتئین برای افراد ۱۹ ساله و بالاتر ۴۶ گرم برای زنان و ۵۶ گرم برای مردان است. افرادی که مصرف این مقدار پروتئین را یک چالش می‌دانند از جمله وگانها و گیاهخواران ممکن است از پودر پروتئین به عنوان یک راه حال آسان برای این مشکل استفاده کنند. ورزشکاران، پاور لیفترها، افراد بزرگسال و افرادی که بیماری مزمن دارند ممکن است نیازمند مصرف پروتئین بیش از مقدار توصیه شده باشند.

انواع پودر پروتئین

چندین نوع متفاوت از پودر پروتئین وجود دارد. وی محبوبترین مکمل پروتئینی است و یکی از آنهایی که محقیقان بر آن بیشتر تمرکز کرده‌اند اما این تنها پودر پروتئین نیست. انواع رایج پودر پروتئین عبارتند از:

  • وی:  این پروتئین شیری محلول در آب در میان ورزشکاران محبوب است. این یک پروتئین کامل است به این معنا که حاوی همه اسیدهای آمینه‌ای ست که بدن انسان از غذا باید تامین کند. بدن پروتئین وری را به آسانی و سرعت جذب می‌کند.
  • کازئین:  این نوع پروتئین غنی از گلوتامین است، اسید آمینه‌ای که ممکن است سرعت ریکاوری عضلات را پس از ورزش بهبود دهد. کازئین از لبنیات بدست می‌آید که آن را برای وگانها و افرادی که حساسیت به شیر دارند، نامناسب می‌سازد. بدن این پروتئین را آرامتر هضم می‌کند بنابراین بهتر است که در شب مصرف شود.
  • پروتئین سویا: پروتئین سویا یک جایگزین عالی برای پروتئین وی یا کازئین برای افرادی است که لبنیات مصرف نمی‌کند. این ماده همچنین حاوی همه اسیدهای آمینه ضروری است.
  • نخود: بسیاری از پودرهای پروتئین بر پایه گیاهی حاوی پروتئین نخود هستند که یک جایگزین با کیفیت برای سویا و پروتئینهای بر پایه لبنیات است. پروتئین نخود یک منبع خوب اسید آمینه آرژینین است.
  • شاهدانه: دانه‌های شاهدانه پروتئینهای کاملی هستند که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند. این امر شاهدانه را یک انتخاب عالی برای وگانها و افرادی که به سویا یا لبنیات حساسیت دارند، می‌سازد.

پروتئینها از نظر  قیمت و کیفیت با هم متفاوت هستند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پودر پروتئین را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.  با توجه به تحقیقی در سال ۲۰۱۸، بسیاری از پودر پروتئین های پر فروش حاوی فلزات سنگینی همچون کادمیوم، آرسنیک و سرب هستند. بنابراین هنگام خرید پودر پروتئین مردم همیشه باید احتیاط کنند و محصولی را از تامین کننده معتبر انتخاب کنند.

روش استفاده از پودر پروتئین – دستگاه مخلوط کن پودری

قبل از استفاده از پودر پروتئین باید نیازهای تغذیه‌ای محاسبه بوشد. آنهایی که در رژیم غذایی‌شان پروتئین کافی ندارند می‌توانند به مکملهای پودر پروتئین توجه کنند.

دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی می‌تواند یک مکمل مفید باری بسیاری از افراد بخصوص وزشکاران، افراد سالمند، گیاهخواران و گانها باشد. چندین منبع پروتئین مکمل وجود دارد. گاهی اوقات حاوی مواد مغذی دیگری هستند. البته هیچ کس نباید بیش از اندازه پروتئین مصرف کند. افرادی که غذاهای گوشتی، ماهی، لبنیات و تخم مرغ را زیاد مصرف می‌کنند و ورزش شدید انجام نمی‌دهند نیازی به مصرف مکملهای پروتئین ندارند.

افرادی که تمایل به افزودن پودر پروتئین به رژیم غذایی‌شان دارند باید یک محصول با کیفیت بالا را انتخاب کنند و قبل از مصرف آن با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنند.

بهترین پودر پروتئین کدامند


پروتئین کنسانتره:  با استخراج پروتئین از غذای کامل تولید می شود. معمولا 60 تا 80 درصد این نوع پودر از پروتئین است و 20 تا 40 درصد باقیمانده از چربی و کربوهیدرات تشکیل شده است.


پروتئین ایزوله : فرآیند صافی اضافی، چربی و کربوهیدرات بیشتری را حذف می کند. پروتئین های ایزوله حاوی حدود 90 تا 95 درصد پروتئین هستند.


پروتئین هیدرولیز شده : با شکستن پیوند بین اسیدهای آمینه تولید می شود. پروتئین هیدرولیز شده سریعتر توسط بدن جذب می شوند. همچنین می توانند رشد عضلانی را پس از تمرین افزایش دهند.
برخی از پودرها نیز با ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه کلسیم غنی می شوند. با این حال، این پودرها برای همه افراد مناسب نیستند. اگر رژیم غذایی غنی از پروتئین داشته باشید، افزودن پودر پروتئین تفاوت زیادی در کیفیت زندگی شما ایجاد نمی کند. اگرچه، مصرف پروتئین در ورزشکاران به افزایش عضله و کاهش چربی کمک می کند. پودرهای پروتئین همچنین در افراد بیمار، سالمندان و برخی از گیاهخواران که نمی توانند از طریق مواد غذایی پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنند، کمک کننده است.

1- دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی آب پنیرمیکسر پودر آب پنیر

پروتئین وی (آب پنیر) از شیر به دست می آید. سرشار از پروتئین است، اما لاکتوز نیز دارد که هضم آن مشکل است. اگرچه پروتئین کنسانتره حاوی لاکتوز است، اما پروتئین ایزوله حاوی مقدار بسیار کمی لاکتوز است، زیرا بیشتر این قند در طول فرآوری از بین می رود. آب پنیر به سرعت هضم می شود و سرشار از اسیدهای آمینه شاخه دار  (BCAA) است. لوسین یک اسید آمینه شاخه دار است که نقش مهمی در تقویت و ریکاوری عضلات پس از تمرینات مقاومتی و استقامتی دارد. اسیدهای آمینه پس از هضم، جذب جریان خون می شود و برای سنتز پروتئین عضلات یا ایجاد عضله جدید استفاده می شوند.
مطالعات نشان می دهند که پروتئین آب پنیر، به عنوان بهترین پودر پروتئین می تواند به ورزشکاران در ریکاوری پس از تمرینات سنگین و افزایش قدرت عضلانی در تمرینات قدرتی و ساخت و حفظ توده عضلانی کمک کند. مطالعات دیگر در افراد با وزن طبیعی، دارای اضافه وزن و یا چاق نشان می دهند که مصرف پروتئین آب پنیر می تواند با کاهش توده چربی و افزایش توده بدون چربی ترکیب بدن را بهبود بخشد.

2- پروتئین کازئیندستگاه میکسر پروتیین

یک نمونه بهترین پودر پروتئین کازئین است. مانند آب پنیر، کازئین پروتئینی است که در شیر یافت می شود. با این حال، هضم و جذب کازئین به مراتب کندتر است. کازئین در واکنش با اسید معده تشکیل ژل می دهد، لذا تخلیه معده را کند می کند و جذب اسیدهای آمینه را به تأخیر می ‌اندازد. در نتیجه تماس تدریجی عضلات با اسیدهای آمینه سرعت تجزیه پروتئین عضلات را کاهش می دهد. یک مطالعه در مردان دارای اضافه وزن نشان می دهد که در شرایطی که محدودیت در دریافت کالری وجود دارد، کازئین ممکن است در بهبود ترکیب بدن در طول تمرینات مقاومتی بهتر از آب پنیر عمل کند.

3- پروتئین تخم مرغدستگاه میکسر پروتیین تخم مرخ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است .در بین مواد غذایی کامل، تخم مرغ دارای بالاترین امتیاز از نظر کیفیت می باشد. تخم مرغ همچنین یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش اشتها است. پودرهای پروتئین تخم مرغ معمولا از سفیده آن ساخته می شوند. اگرچه کیفیت پروتئین آن عالی است، اما ممکن است نقش کمتری در سیری داشته باشند، زیرا زرده های پرچرب تخم مرغ از آن ها حذف شده است. تخم مرغ هر 9 اسید آمینه ضروری را که بدن نمی تواند بسازد، فراهم می کند. علاوه بر این، پروتئین تخم مرغ پس از آب پنیر به عنوان بالاترین منبع لوسین، شناخته می شود. پروتئین سفیده تخم مرغ انتخاب خوبی برای آن دسته از افرادی است که به محصولات لبنی حساسیت دارند و در عین حال مکمل های حاوی پروتئین حیوانی را ترجیح می دهند.

4- پروتئین نخود

پودر پروتئین نخود به ویژه در میان گیاهخواران و افرادی که به لبنیات یا تخم مرغ حساسیت دارند، بسیار محبوب است. این پروتئین از نخود -نوعی حبوبات با فیبر بالا و دارای اغلب اسیدهای آمینه ضروری- ساخته شده است. پروتئین نخود نیز غنی از BCAA است. یک مطالعه نشان داد که پروتئین نخود کندتر از پروتئین آب پنیر اما سریعتر از کازئین جذب می شود. همچنین توانایی این پروتئین در تحریک ترشح چندین هورمون سیری با پروتئین لبنیات قابل مقایسه باشد. نتایج یک مطالعه بر روی مردانی که تمرینات مقاومتی انجام می دادند نشان می دهد، میزان افزایش حجم توده عضلانی در افرادی که روزانه 50 گرم پروتئین نخود مصرف می کردند، با افرادی که به همان میزان پروتئین آب پنیر مصرف می کردند، برابری می کند.

5- پروتئین شاهدانه

پودر پروتئین شاهدانه یکی دیگر ازانواع بهترین پودر پروتئین گیاهی است. شاهدانه سرشار از امگا3 و چندین اسید آمینه ضروری است. با این حال، یک پروتئین کامل در نظر گرفته نمی شود، زیرا میزان اسیدهای آمینه لیزین و لوسین آن کم است. به نظر می رسد شاهدانه یک منبع پروتئین گیاهی با هضم خوب باشد.

6- پروتئین برنج قهوه ای

پودر پروتئینی ساخته شده از برنج قهوه ای است. اگرچه پروتئین برنج حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است، به دلیل لیزین کم آن،  یک پروتئین کامل محسوب نمی شود. اگرچه تحقیقات زیادی در مورد پودر پروتئین برنج وجود ندارد، در یک مطالعه اثرات پودر های برنج و آب پنیر در مردان جوان باهم مقایسه شده است. این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه 48 گرم پودر پروتئین برنج یا آب پنیر منجر به تغییرات مشابهی در ترکیب بدن، قدرت عضلانی و ریکاوری می شود. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد پروتئین برنج قهوه ای مورد نیاز است.

7- پروتئین های گیاهی مخلوط

برخی از پودرهای پروتئینی حاوی ترکیبی از منابع گیاهی هستند تا همه اسیدهای آمینه ضروری بدن فراهم کنند. اغلب دو یا چند مورد از پروتئین های برنج قهوه ای، نخود، شاهدانه، یونجه، دانه چیا، دانه کتان، کنگر فرنگی و کینوا با هم ترکیب می شوند. پروتئین های گیاهی به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارند، دیر هضم هستند. این مورد می تواند اسیدهای آمینه ای را که بدن می تواند بلافاصله پس از ورزش استفاده کند، محدود کند.

پروتئین بدنسازی – دستگاه بسته بندی پروتیین بدنسازی

پودر بدنسازی شامل کنسانتره پروتئین غذایی گیاهی و حیوانی است. در واقع انواع پودر بدنسازی، مقدار پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن که توسط مواد غذایی تامین نمی شوند را به بدن رسانده و بنابر نوع، کاربری و مواد تشکیل دهنده هریک، پاسخی برای نیازهای هر فرد خواهند بود. مصرف مکمل پروتئین درواقع راهی جهت جذب پروتئین است اما ورزشکاران در جهت عضله سازی هم از این نوع مکمل استفاده می کنند. عموم افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند و به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستند، به دنبال مصرف مکمل رایجی تحت عنوان پروتئین بدنسازی می گردند. پروتئین های بدنسازی عموما به صورت پودر بدنسازی عرضه شده و مصرف می شوند.

ترکیبات مکمل های بدنسازی دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی

ترکیبات مکمل بدنسازی شامل انواع مواد معدنی، فیبرها، ویتامین ها و پروتئین های لازم برای بدن هستند که در واقع در صورت کمبود این دسته از مواد، توسط مکمل بدنسازی پروتئین دار تامین می شود.

انواع دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی بدنسازی

پروتئین های بدنسازی در انواع و اقسام گوناگونی موجود هستند که حتی از نظر طعمی هم یا یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه به معرفی تعدادی از انواع مکمل بدنسازی می پردازیم. یکی از این انواع مکمل ها، پروتئین ایزوله شده است که مقدار چربی و کربوهیدارت آن پایین بوده و دارای 90 الی 95 درصد پروتئین است که به صورت کنسانتره پودری به فروش می رسد. نوع دیگر به صورت هیدرولیز شده است که بدین صورت به وجود می آید که پیوند میان آمینو اسیدها را از میان برده و پروتئینی را به وجود می آورد که برای بدن بسیار مفید بوده و به راحتی جذب بدن می شود. از دیگر انواع مکمل بدنسازی به صورت کنسانتره پروتئین است که به کمک خارج کردن پروتئین مواد غذایی، دارای 60 الی 80 درصد کالری ناشی از پروتئین و 20 الی 40 درصد دارای کالری ناشی از چربی ها و کربوهیدرات ها خواهد بود که به صورت پودر بدنسازی عرضه خواهد شد.

میزان و نحوه مصرف پروتئین بدنسازی

همان طور که گفته شد پروتئین بدنسازی شامل انواع و اقسام گوناگونی هستند، بنابراین قطعا مقداری که باید مصرف شوند و همچنین نحوه مصرف هریک با دیگری متفاوت است. به همین علت حتما باید پیش از مصرف هر نوع مکمل بدنسازی، با پزشک متخصص مشورت کرده و سپس بر طبق نظر پزشک میزان و نحوه مصرف آن مشخص شود.

فواید مصرف مکمل بدنسازی

دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی مصرف پودر بدنسازی قطعا فواید و مزایایی را در بر خواهد داشت. اگر پروتئین بدنسازی همزمان با ورزش سنگین و حرفه ای انجام شود، منجر به افزایش قدرت و حجم عضله های فرد خواهد بود. مصرف پودر بدنسازی در کاهش وزن تاثیر فراوانی خواهد داشت. افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می توانند با مراجعه به پزشک و تحت نظر او پروتئین بدنسازی مخصوص جهت کاهش وزن مصرف نمایند. برخی از انواع مکمل بدنسازی دارای لاکتوز هستند، با مخلوط کردن این نوع پروتئین بدنسازی به همراه ترکیبات نوشیدنی طعم دار پیش از ورزش و یا همزمان با ورزش می توانید کربوهیدرات و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین نمایید.

عوارض و موارد منع مصرف پروتئین بدنسازی

اگر در دوران بارداری و یا شیردهی هستید، اگر داروی خاصی را مصرف می کنید و یا اگراز رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید، پیش از مصرف انواع پودر بدنسازی حتما باید با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. به هنگام خرید هر نوع مکملی هم می توانید با مطالعه بروشور موجود در بسته بندی مکمل از عوارض و موارد منع مصرف آن آگاه شوید. مصرف نادرست و بیش از حد پودر بدنسازی می تواند منجر به بروز بیماری های خاصی شده و مشکلاتی را به وجود آورد. بیماری هایی نظیر پوکی استخوان، مشکلات کلیوی و کبدی و یا حتی ممکن است منجر به بروز واکنش های آلرژیکی نظیر تنگی نفس و یا تورم صورت شود و یا حتی انواع لاکتوز دار پروتئین بدنسازی برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند ممکن است منجر به بروز مشکلات و واکنش های آلرژیکی شود.

کدام نوع پروتئین بدنسازی برای شما مناسب است؟

برای فهمیدن این مسئله که کدام یک از انواع گوناگون دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی بدنسازی برای شما مناسب است، ابتدا باید هدف خود را از مصرف این مکمل بدنسازی تعیین کنید. برای مثال اگر در صدد کاهش وزن هستید، باید انواع پودر بدنسازی که دارای غلظت بالایی هستند تهیه نمایید. این نوع مکمل بدنسازی شامل انواع مواد معدنی، کربوهیدارت، چربی و آب است و درواقع دیرتر هم در بدن هضم می شود، به همین علت می تواند به عنوان یک وعده غذایی جایگزین مناسبی باشد. جهت مصرف این پودر بدنسازی می توانید آن را با آب و شکر مخلوط کرده و سپس مصرف کنید. مصرف این مکمل به دلیل آنکه مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کرده و در واقع نقش یک وعده غذایی بسیار کم کالری را ایفا می کند، مانع از گرسنگی شما شده و به کاهش وزن شما بسیار کمک می کند.

اگر قصد شما از مصرف این مکمل بدنسازی تامین انرژی لازم جهت انجام تمرینات ورزشی سنگین و عضله سازی است، پودر بدنسازی ایزوله گزینه مناسبی به شمار می رود چرا که به نسبت سایر انواع مکمل بدنسازی بسیار زودتر هضم شده و در بدن به سرعت به انرژی تبدیل می شود و به همین علت جهت حجیم کردن عضلات بدن هم بسیار مناسب هستند. درواقع عمده مصرف ورزشکاران این نوع پودر بدنسازی است چرا که این نوع بسیار رایج تر بوده و اثر گذاری بسیار بالایی هم دارد.

بنابراین بهتر است در ابتدا هدف خود را از مصرف این نوع دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی بدنسازی مشخص نموده و سپس تحت نظر پزشک، نوع پودر بدنسازی مناسب برای خود را انتخاب نمایید. همچنین انواع پروتئین ها دارای طعم های مختلفی نیز هستند که می توانید طعم مورد علاقه خود را هم پیدا کنید. اما درهنگام تهیه پروتئین بدنسازی، به برچسب هایی که نشان از سلامت و اصالت محصول هستند توجه نموده و پس از تهیه حتما تمامی نکات و دستورات ذکر شده در بروشور محصول را به دقت مطالعه کنید.

دستگاه بسته بندی پروتئین مکمل ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *