ماشین سازی به آفرین

دستگاه مخلوط کن پودر

دستگاه مخلوط کن پودر

مخلوط کن پودر یا میکسر افقی بهترین دستگاه جهت مخلوط کردن انواع پودرهای خوراکی و شیمیایی و صنعتی که دارای دانه بندی یکسان و همگون هستند می باشد . پودرهای مانند شکر، آرد ، بکینگ پودر ، پودر شربت ، قهوه و نسکافه ،انواع کود NPK  ، صنایع شیمی ساختمان ، انواع چسب پودر و خمیری ، سیمان ، گچ و پودر دیگر قابل استفاده میباشد ۰

مخلوط کن پودر ماشین سازی به آفرین قابل استفاده در صنایع مختلف از جمله( صنایع دارویی ، صنایع غذایی و شیر ، صنایع شیمایی ، صنایع آرایشی و بهداشتی ) و در ظرفیتهای یکصد لیتر الی پنج هزار لیتر با متریال آهن و استنلس استیل بنا به سفارش و نیاز مشتری ساخته میشود .

دستگاه مخلوط کن پودر

مبنای محاسبه ظرفیت دستگاه مخلوط کن پودر

با توجه به اینکه جرم حجمی و دانسیته موادیکه نیاز به مخلوط شدن دارند ، روش محاسبه ظرفیت مخلوط پودر لیتر می باشد یعنی دستگاه متناسب با ظرفیتی لیتری ساخته می شود. و فضایی که پودر با توجه به جرم حجمی اشغال می کند . و رعایت حداقل و حداکثرهای ظرفیت پذیری مخلوط کن جهت داشتن یک میکس همگون مخلوط کن های پودر معمولا از جنس آهن یا استیل که در صنایع لبنی،دارویی و شیمیایی ،مواد دارای خورندگی میباشند از گریدهای ۳۰۴ یا ۳۱۶ استیل به سفارش مشتری ساخته می شود.

سیستم انتفال قدرت مخلوط کن پودر

سیستم انتقال قدرت در میکسرهای افقی از طریق فولی و تسمه که از موتور به گیربکس که توان آن بر اساس ظرفیت و حجم دستگاه تعیین می شود می باشد.  انتخاب نوع گیربکس بسیار مهم می باشد.

مشخصات فنی دستگاه مخلوط کن پودر

  1. دستگاه از جنس استنلس استیل یا تمام آهنی
  2. درب سه تکه یا یک تکه
  3. دارای دریچه تخلیه دستی یا اتومات
  4. قابلیت نصب و کوبل بالابر پودر روی دستگاه
  5. دارای گیربکس سه محور طرح روسی
  6. دارای الکتروموتور ژن تبریز
  7. ظرفیت دستگاه از یکصد لیتر الی پنج هزار لیتر
  8. قابلیت نصب اسانس پاش

نکات مهم در مورد انتخاب میکسر پودر

مبنای محاسبه ظرفیت میکسر پودر ، با توجه با دانسیته و چگالی جامدات ، لیتر میباشد . دانسیته یا چگالی یک نسبت تعریف شده است که با دو پارامتر جرم و حجم شی مورد نظر قابل محاسبه است. به عبارتی دانسیته برابر با نسبت جرم به حجم یک جسم می باشد.

تعریف جرم در علوم

به مواد سازنده یک جسم، جرم آن جسم می گویند. جرم جسم را به وسیله ترازو اندازه می گیریم و یکای استاندارد آن کیلو گرم است. می توان از معیار های گرم و تن نیز به عنوان واحد جرم یک جسم استفاده کرد.

تعریف حجم در علوم

حجم یک جسم مقدار فضایی است که آن جسم اشغال می کند.

چگونه حجم اجسام را اندازه گیری کنیم

برای اندازه گیری حجم اجسامی که شکل هندسی منظمی دارند، می توان از روش های ریاضی استفاده کرد. مثلا حجم یک مکعب از حاصلضرب طول در عرض در ارتفاع به دست می آید یعنی یک ضلع را ۳ بار در خودش ضرب می کنیم.
برای اندازه گیری حجم اجسام کوچکی که شکل هندسی منظمی ندارند، می توان از استوانه مدرج استفاده کرد. در این روش درون استوانه ای مدرج مقدار مشخصی آب می ریزیم، سپس جسم مورد نظر را به نحوی که در آب فرو رود داخل استوانه می اندازیم و سطح آب درون استوانه را با قبل مقایسه می کنیم. تفاوت دو عدد به دست آمده، برابر حجم جسم است.

فرمول چگالی

برای محاسبه چگالی باید جرم را بر حجم تقسیم کنیم.

با توجه به واحد های جرم و حجم، چگالی نیز دارای یکاهای مختلفی می تواند باشد. مثلا اگر جرم بر حسب کیلوگرم و حجم بر حسب متر مکعب باشد، واحد چگالی بر حسب کیلوگرم بر متر مکعب می شود.

رابطه چگالی با جرم

چگالی یک جسم با جرم آن جسم رابطه مستقیم دارد یعنی هر چه یک جسم سنگین تر باشد، چگالی آن بیش تر است. مثلا چگالی آهن بیش از پنبه است چون آهن سنگین تر از پنبه است.

رابطه چگالی با حجم

چگالی یک جسم رابطه معکوس با حجم آن جسم دارد یعنی هر چه حجم یک جسم بیشتر باشد، چگالی آن کمتر است و بالعکس کاهش حجم، چگالی جسم را افزایش می دهد.

مخلوط کن

www.behafaringroup.com

www.behafarinco.ir

جهت مشاهد فیلم مخلوط کن پودر ماشین سازی به آفرین کلیک بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *