ماشین سازی به آفرین

دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد

دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد، بهبود دهنده ها باعث بالا بردن کیفیت نان و قابلیت ماندگاری بالای آن میشوند. از مزایای بهبود دهنده ها این است که به گسترش خمیر سرعت بخشیده و زمان ورآمدن خمیر را کاهش میدهند، آن رانسبت به شرایط مختلف آب و هوایی و دمایی مقاوم می سازند، و از خوابیدن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می کند.
درگذشته از روغن به عنوان بهبود دهنده استفاده می گردید و بعد از آن از مواد شیمیایی به عنوان بالا برنده کیفیت استفاده شد، ولی در حال حاضر آنزیم های خالص جایگزین مواد شیمیایی شده اند که فاقد هر گونه ماده شیمیایی هستند. این بهبود دهنده با اثرات اختصاصی برای تهیه نان ها مصرف می شوند و باعث رفع عیوب نان می گردند. دستگاه بسته بندی بهبود دهنده آرد
مکانیسم عمل بهبود دهنده ها متفاوت بوده و بعضی از آن ها دارای اثراتی کاملا متفاوت با سایر بهبود دهنده ها هستند. بنابراین قبل از استفاده، شناخت عملکرد آن ها ضروری است. به طور مثال بعضی از بهبود دهنده ها موجب تقویت خمیر و بعضی دیگر موجب کاهش استحکام خمیر می شوند.دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد و نان تقریبا هر نوع ماده ای که به دستگاه میکسر آرد یا خمیر اضافه شود تا حدودی اثر بهبود دهندگی خواهد داشت. برای مثال، اضافه کردن مخمر، پوکی، سبکی و خوش خوراکی نان را بهتر خواهد کرد، یا نمک علاوه بر آنکه بر نحوه کار با آرد و خمیر اثر می گذارد، در عین حال عطر و طعم نان را نیز تغییر خواهد داد.

ماشین سازی به آفرین سازنده میکسر و بلندر بهبود دهنده انواع آرد و نان در ظرفیت های مختلف

دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد

اکنون بهبود دهنده های نان به آن دسته از مواد اطلاق می شود که به طور مشخص در مقادیری کمتر از مخمر یا نمک مورد استفاده قرار گرفته و هدف از افزودن آنها بهبود تولید و یا تجمع گاز در خمیر، حفظ نرمی و لطافت بافت و مغز نان و دستیابی به رنگ روشن تر در این قسمت است. تعدادی از موادی که به طور معمول جهت بهبود کیفیت نان مورد استفاده قرار می گیرند در ادامه خواهند آمد. دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد و نان تقسیم بندی صورت گرفته کاملا جنبه قراردادی داشته، زیرا اکثرا این مواد دارای واکنشهای پیچیده بوده و آنها را در بیش از یک دسته خاص می توان طبقه بندی نمود. برای مثال افزودن فراورده های آنزیمی نه تنها خواص رئولوژیکی خمیر را تغییر داده و فرایند خمیر را آسانتر می نمایند، بلکه باعث بهتر شدن افزایش حجم خمیر در درون فر که خود نشانه ای از نگهداری بهتر گاز در خمیر است، نیز میشوند.
 

مهم ترین اثرات بهبود دهنده ها عبارتند از:

  • کمک به فرایند خمیر مانند فراورده های آنزیمی همچون آرد تهیه شده از مالت و یا آمیلاز تهیه شده از منابع قارچی.
  • کمک به تولید گاز، مانند غذای مخمر از جمله کلرور آمونیوم.
  • کمک به حفظ و نگهداری گاز، مانند ترکیبات اکسید کننده و از جمله اسید آسکوربیک.
  • کمک به نرمی نان مانند مونو استئارات(GMS)
  • کمک به بهبود رنگ مغز نان، مانند آرد سویا

انواع بهبود دهنده نان و شیرینی – میکسر بهبود دهنده نان و شیرینی

شاید شما نیز از کیفیت بد نان های امروزی رنج می برید و به دنبال راه حلی برای بهبود کیفیت نان هایی که درست می کنید هستید. امروزه با پایین آمدن کیفیت آرد ها با عوض کردن نوع آرد نیز این مشکل برطرف نمی شود و باید به فکر راه حل دیگری بود. برای این کار می توانید به همراه آرد از ماده ای خشک به نام بهبود دهنده ی نان استفاده کنید.دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد و نان در این مقاله شما را با انواع بهبود دهنده نان و شیرینی آشنا می کنیم تا با توجه به نیازتان بهترین نوع آن را انتخاب کنبد و کیفیت نان، شیرینی و کیک و هر چیزی که با آرد تهیه می شود را بالا ببرید.

بهبود دهنده نان چیست

ابتدا قصد داریم این محصول را به شما معرفی کنیم تا بدانید اصلا بهبود دهنده نان چیست . بهبود دهنده نان غالبا پودری است که برای بالا بردن کیفیت آرد نان، کیک و شیرینی که با افزایش حجم و ایجاد بافت مطلوب آرد، پروسه پخت را بهبود می بخشد و سبب افزایش نرمی، تازگی و ماندگاری بیشتر محصول نهایی می گردد. غالبا از این پودر برای نان های سنتی، بربری و سنگک استفاده می شود.دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد و نان اگرچه انواع دیگر بهبود دهنده به صورت ژل و یا به شکل های دیگر وجود دارد، در این مقاله تاکید ما بیشتر بر بهبود دهنده نان به شکل پودر می باشد. در گذشته از بهبود دهنده های طبیعی نان مانند روغن به عنوان بهبود دهنده نان استفاده می کردند. اما امروزه با تولید این محصول می توان علاوه بر بالا بردن کیفیت نان به ور آمدن خمیر نیز کمک کرد. این محصول همچنین از خوابیدن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می کند. به طور کلی انواع بهبود دهنده ی نان و شیرینی ترکیباتی هستند که از خوابیدنخمیر در مرحله تخمیر نهایی جلوگیری می کنند و با ایجاد انعطاف پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در مراحل توبید نان سبب بهبود کیفیت محصول نهایی می گردند. به عنوان مثال بهیود دهنده نان لواش به نانوا کمک می کند تا نان لواش را با کیفیت بهتر و شکل ظاهری مناسب تر و تازگی بیشتر تولید کند.

انواع بهبود دهنده نان و شیرینی – دستگاه مخلوط کن پودر

همان طور که پیش تر ذکر شد انواع بهبود دهنده به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از آن ها ژل مانند هستند و موجب ثبات و مقاوت خمیر، ایجاد بافت یکنواخت، حفظ رطوبت و در ننیجه نرمی بیشتر و نان کنترل بیات شدن و در نتیجه افزایش ماندگاری محصول می گردد. برخی دیگر به شکل پودر هستند و به دلیل غلظت بالا بسیار مقرون به صرفه می باشند.دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد و نان این بهبود دهنده ها نیز با ایجاد بافت مطلوب و بهبود فرایند پختبه افزایش نرمی و تازگی محصول نهایی کمک می کنند و غالبا برای نان های سنتی از آن ها استفاده می شود.دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد و نان علاوه بر آن می توان به بهبود دهنده های طبیعی نان مانند پوره سیب زمینی یا آرد سیب زمینی میز استفاده کرد. مزیت استفاده از بهبود دهنده های طبیعی نان به نسبت مواد شیمیایی قیمت ارزان و کیفیت بهتر آن هاست.دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد و نان با توج به تنوع شکل های بهبود دهنده ها عملکرد آن ها نیز متفاوت بوده و اثرات متفاوتی دارند.دستگاه میکسر بهبود دهنده آرد و نان لذا قبل از انتخاب و استفاده از آن ها باید شناخت کافی از هر یک داشته باشید. به عنوان مثال برخی از آن ها باعث تقویت خمیر و برخی دیگر موجب کاهش استحکام آن می شوند.

فرق بهبود دهنده با خمیر مایه چیست

بهبود دهنده برای خمیرهایی استفاده می شود که خمیر مایه دارند و مدت ور آمدن آن ها طولانی است. میزان مصرف بهبود دهنده به ازای هر نیم کیلو حدود ۳ گرم است. در حالی که خمیر مایه جهت فرایند تخمیر خمیر به آن اضافه می شود و به حجیم شدن آن کمک می کند. در واقع استفاده از خمیر مایه در نان جزئی جدا نشدنی است در حالی که افزودن بهبود دهنده به نان ضروری نیست و صرفا برای بالا بردن کیفیت محصول است.

انواع بهبود دهنده کیک – دستگاه انتقال پودر

بهبود دهنده های کیک نیز مانند نان باعث افزایش پارامترها در خصوص کیفیت کیک می شود. از جمله بهبود دهنده های کیک می توان به بهامولسیفایر و یا کاهنده واتراکتیویته اشاره کرد.ریبون بلندر از بهبود دهنده های طبیعی کیک بیکینگ پودر است که جهت تردی و ایجاد پف در کیک از آن استفاده می شود. البته باید با توجه به نوع کیک مواد اولیه آن را تغییر دهید. مثلا میزان بهیود دهنده دونات با میزان بهیود دهنده کلوچه یا مقدار بهبود دهنده در پیراشکی متفاوت است. اما به طور کلی مهمترین تاثیر بهبود دهنده های کیک در کمک به فرایند تخمیر، کمک به حفظ و نگهداری گاز و ترکیبات اکسید کننده، کمک به بهبود و حفظ رنگ آرد و کمک به فرایند تولید گاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *