ماشین سازی به آفرین

میکسر پودر شیر خشک

میکسرهای افقی یا ریبون بلندر ها بهترین و مناسب ترین دستگاه جهت مخلوط کردن و میکس انواع پودر شیر خشک و پودرهای آب پنیر و بطور مولی مواد بطوری میباشند ، پودر شیر خشک یک فرآورده لبنی خشک است که با حذف تمام آب شیر با روش تبخیر کردن بوسیله دستگاههای اسپری درایر تهیه می شود و می توان آن را بدون یخچال نگهداری کرد تا زمانی که با آب مخلوط شود تا در پخت و پز یا به عنوان نوشیدنی استفاده شود. هم چنین، طعم آن با شیر تازه متفاوت است، اما این تفاوت در غذاهای پخته یا آماده به چشم نمی خورد، بنابراین در مواقعی که شیر تازه در دسترس نیست، محصولات شیر خشک انتخاب خوبی هستند.  شیر خشک را می توان با شیر کامل یا کم چرب یا شیر بدون چربی درست کرد، اگرچه طعم آن کمی متفاوت خواهد بود. شیر خشک پرچرب معمولا توسط تولیدکنندگان شیر خشک برای نوزادان تولید می شود. شیر خشک اگر به درستی بسته شود و در جای خشک و خنک نگهداری شود ماه ها به خوبی می ماند و به خودی خود نیازی به نگهداری در یخچال ندارد، اما زمانی که با آب مخلوط می شود، مانند شیر تازه نیاز به یخچال دارد. از آن جایی که طعم شیری که با شیر خشک تهیه می شود در زمان نوشیدن با شیر تازه متفاوت است، حتما آن را خوب هم بزنید تا پودر گلوله ای نداشته باشد و قبل از نوشیدن آن را خوب خنک کنید. هم چنین حمل و نقل آن نسبت به شیر مایع راحت تر است و به سرعت می توان آن را به مایع تبدیل کرد. شیر پودر به طور کلی بسیار ارزان تر از شیر مایع است.

سازنده دستگاه میکسر شیر خشک

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده ماشین آلات فرآوری ، میکس و بسته بندی انواع پودرهای پروتیینی و شیر خشک و آب پنیر ، سازنده دستگاه مخلوط کن شیر خشک و دستگاه بالابر شیر خشک در ظرفیتهای مختلف و همچنین کیسه پرکن جهت بسته بندی انواع پودر در احجام مختلف ، لطفا جهت مشاوره فنی و اطلاع از قیمتها با ماشین سازی به آفرین تماس بگیرید

میکسر پودر شیر خشک

انواع میکسر پودر شیر خشک

امروزه سه نوع میکسر پودر شیر خشک در بازار وجود دارد، شیر خشک پرچرب ، شیر خشک بدون چربی و شیر خشک فوری که تفاوت آن ها در درصد مواد خاص و در زمینه کاربرد است. شیر خشک پرچرب و بدون چربی به ترتیب حاوی 4 و 5 درصد رطوبت، 26 و 36 درصد پروتئین، 25 و 1 درصد چربی، 37 و 52 درصد قند شیر، 10 و 6 درصد مواد معدنی هستند. میزان کالری شیر خشک پرچرب 549.3 کیلو کالری و کالری شیر خشک بدون چربی 373 کیلو کالری است. دستگاه انتقال پودر

انواع شیر خشک اول از همه در محتوای چربی و بر این اساس در ارزش انرژی متفاوت هستند. شیر خشک پرچرب حاوی 25 درصد چربی است. شیر خشک اسکیم یا بدون چربی در ترکیب آن فقط 1٪ چربی دارد. این اشتباه است که فکر کنیم شیر خشک یک جایگزین بی فایده است. شیر خشک حاوی کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفر، حدود 20 اسید آمینه و ویتامین است. بنابراین شیر خشک ترکیب بسیار خوبی دارد. پروتئین‌های موجود در آن از 26 درصد بدون چربی تا 36 درصد در کل متغیر است.

شیر خشک می تواند محتوای چربی متفاوتی داشته باشد. همه انواع شیر از نظر محتوای کالری متفاوت هستند و به طرق مختلف بر بدن تأثیر می گذارند. بنابراین، مصرف کننده ای که در گنجاندن غذاهای چرب در رژیم غذایی منع مصرف دارد، می تواند شیر خشک کم چرب را برای خود انتخاب کند و به سلامتی خود آسیبی نرساند. درصد چربی به هیچ وجه بر ترکیب اصلی تأثیر نمی گذارد و مواد مفید تقریباً به همان میزان در هر یک از انواع شیر خشک ذکر شده وجود دارد. اما زمان ماندگاری ممکن است متفاوت باشد و به عنوان یک قاعده، در یک محصول کم چرب، طولانی تر است. دستگاه میکسر پودر

پودر شیر خشک پرچرب (WPM) و شیر خشک اسکیم یا بدون چربی (SSM) عمدتاً با محتوای چربی آن ها متمایز می شوند. شیر خشک بدون چربی مواد معدنی کم تری نسبت به شیر خشک پرچرب دارد، اما پروتئین، رطوبت و قند شیر بیش تری دارد و به دلیل کمبود چربی، شیر خشک بدون چربی ماندگاری بیش تری نسبت به شیر خشک پرچرب دارد، زیرا چربی ها سریع تر از سایر مواد موجود در شیر خشک خراب می شوند.

خواص پودر شیر خشک

مصرف شیر خشک مزایا و خواص بسیاری دارد که در ادامه تعدادی از آن ها را برای شما عزیزان نام خواهیم برد.

  • کار سیستم قلبی عروقی را عادی می کند.
  • به کم خونی کمک می کند.
  • به تقویت سیستم اسکلتی، دندان، مو و ناخن کمک می کند.
  • بسیار بهتر از شیر ساده جذب می شود، بنابراین در برخی موارد می تواند منبع ویتامین ها و مواد معدنی برای افرادی باشد که به دلیل بیماری های گوارشی نمی توانند شیر معمولی مصرف کنند
  • شیر خشک بدون چربی برای افراد چاق قابل مصرف است.
  • اعتقاد بر این است که مصرف منظم شیر خشک پیشگیری خوبی از دیابت است.
  • خاصیت ادرارآوری دارد.
  • سیستم عصبی را تقویت می کند.
  • سطح اسید معده را کاهش می دهد.
  • به پوکی استخوان کمک می کند.

موارد استفاده و کاربرد پودر شیر خشک

شیر خشک موارد بسیار پر کاربردی دارد که در ادامه به موارد کاربرد این محصول با خاصیت می پردازیم.

1زنان باردار

زنان باردار می توانند از شیر خشک استفاده کنند زیرا شیر خشک حاوی مواد لازم برای رشد جنین به ویژه کلسیم است که سیستم اسکلتی را تشکیل می دهد.

2- مادران شیرده

استفاده از شیر خشک برای زنانی که فرزندانشان با شیر مادر تغذیه می شوند ممنوع نیست. با این حال، این باید با دقت انجام شود.

3- شیر خشک به عنوان غذای کودک

توانایی کودک و نوزاد در مصرف شیر خشک به سن او بستگی دارد. این محصول به خودی خود، به گفته برخی از کارشناسان، از شیر معمولی نیز ارجح تر است. این به این دلیل است که شیر خشک بلافاصله قبل از خوردن رقیق شده و همیشه تازه خواهد بود و این امکان تشکیل مواد مضر در آن را از بین می برد. ارزش غذایی شیر خشک برای نوزاد بسیار مهم است.

4- درمان پانکراتیت

به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می شود، مصرف لبنیات خود را محدود کنند. در عین حال لازم به ترک شیر خشک را ندارند.

5- درمان بیماری کلیوی

استفاده از شیر خشک را نمی توان محدود کرد. برعکس، اعتقاد بر این است که برای افرادی که بیماری های کلیوی دارند بسیار مفید است.

6- مناسب برای زخم معده و اثنی عشر

شیر خشک بسیار مفید است، اما به شرطی که با آب رقیق شود. پودر به شکل خالص آن نباید مصرف شود، زیرا قوام آن می تواند در هضم مشکل ایجاد کند. اما اگر مخلوط شیر را طبق تمام قوانین تهیه کنید، دیواره های معده را در بر می گیرد و باعث بهبودی می شود.

7- کاهش وزن

شیر خشک به افرادی که در حال کاهش وزن هستند کمک می کند تا سلامتی خود را حفظ کنند، اما نباید از آن سوء استفاده کنند. این محصول کالری بالایی دارد. شیر خشک پرچرب حاوی 476 کالری است و باید توجه داشت که شیر معمولی کالری کم تری دارد. است.

8- برای زیبایی دندان

توجه داشته باشید که مسواک زدن با شیر خشک، وضعیت دندان ها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و دندان ها سفیدتر می شوند. هم چنین، خونریزی لثه ها را متوقف می کند و پوسیدگی را کند می کند.

9- استفاده از پودر شیر خشک در آشپزی

ماندگاری طولانی شیر خشک آن را بسیار کاربردی می کند و از آن نه تنها به عنوان یک نوشیدنی ارزشمند بلکه منبع مواد معدنی و ویتامین های مفید استفاده می شود. شیر خشک به طور گسترده در پخت و پز، در تولید شیرینی، محصولات نانوایی و محصولات لبنی تخمیری استفاده می شود.  به علاوه برای تولید انواع کرم، ژله، بستنی و.. در خانه و هم در مقیاس صنعتی برای تهیه فرنی های شیر، غذای کودک و مخلوط های غنی شده، خامه ترش، پنیر، پنیر دلمه و … رایج است و به طور گسترده استفاده می شود.

 وقتی میکسر پودر شیر خشک به خمیر قنادی اضافه می شود، ماده خام ترد و بهتری برای پخت به دست می آید. کرم ‌ها، رب ‌ها، ژله ‌ها و بستنی‌ های مختلف بافت غلیظ ‌تر و غنی تری پیدا می‌کنند و مدت زمان بیش تری نگهداری می‌شوند، در حالی که طعم عالی را حفظ می‌کنند. شیر خشک برای تهیه شیرینی های خانگی، تافی و بسیاری از محصولات دیگر مناسب است. شیر خشک به دلیل چربی بالایی که دارد، پایه بسیار خوبی برای تهیه شکلات و بستنی است. یکی دیگر از کاربردهای پودر شیر خشک، آرایشی است.  تهیه ماسک صورت با شیر خشک، کاملاً پوست را تغذیه می کند ، جوان می کند ، چین و چروک ها را صاف می کند.

آیا مصرف شیر خشک برای بدنسازان مضر است

برای این که بفهمید میکسر پودر شیر خشک برای ورزشکاران مضر است یا مفید، باید بدانید که شیر خشک حاوی اسیدهای آمینه (پروتئین)، کربوهیدرات ها (لاکتوز)، چربی ها و عناصر کمیاب است. درصد این اجزا به نوع محصول (کامل یا بدون چربی) بستگی دارد. با تجزیه و تحلیل ترکیبات شیر خشک، متوجه می شویم که معمولا چرب است اگر یک ورزشکار سعی کند، پروتئین دریافتی خود را با مصرف شیر خشک جبران کند، در نتیجه از دریافت کربوهیدرات روزانه فراتر خواهد رفت.

خواص مفید میکسر پودر شیر خشک به وضوح در طول رژیم غذایی ورزشی با هدف افزایش توده عضلانی آشکار می شود. مخلوط شیر خشک پرچرب و بدون چربی دارای پروتئین بالایی هستند. بنابراین، ورزشکاران اغلب از این محصول به جای افزودنی های شیمیایی خاص یا همراه با آن ها  استفاده می کنند. به عنوان یک قاعده، شیر بدون چربی حاوی حداکثر مقدار پروتئین است و برای کسانی که به کیفیت ماهیچه های خود اهمیت می دهند بسیار مفید خواهد بود.

مصرف بلندر پودر شیر خشک برای بدنسازان

روش استفاده از این محصول بستگی به این دارد که ورزشکار چه اهدافی را دنبال می کند. بیش تر اوقات، یک ورزشکار در تلاش برای به دست آوردن توده عضلانی و افزایش توانایی های قدرتی است. هم چنین، هضم کازئین چندین ساعت طول می کشد، زیرا پروتئین کاملی نیست، بنابراین، بر خلاف پروتئین، مصرف آن بعد از تمرین منطقی نیست. مصرف آن کمی قبل از خواب نیز به دلیل داشتن چربی و کربوهیدرات بالا توصیه نمی شود.

تا همین اواخر که انتخاب محصولات ورزشی ویژه برای افزایش حجم عضلانی کم بود، بدنسازان برای به دست آوردن پروتئین لازم برای رشد عضلانی از شیر خشک استفاده می کردند که 38 درصد محصولات پروتئینی را شامل می شود. به طور قطع می توان گفت که جایگزین پروتئین با شیر خشک امکان پذیر نیست، زیرا ترکیب آن ها بسیار متفاوت است. وجود لاکتوز در ترکیب شیر خشک، آن را بیش تر شبیه گینر می کند. حتی خود آرنولد شوارتزنگر در طول تمرینات قدرتی از شیر خشک استفاده می کرد.

میکسر پودر شیر خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *