ماشین سازی به آفرین

تعمیر میکسر بلندر پودری

واژه Maintenance به معنی عملیات نگهداری و تعمیر است که شامل کلیه اقدامات برای سالم و مرتب نگاه داشتن وسایل کار ماشینی و غیر ماشینی می شود. با توجه به افزایش هزینه های مواد اولیه و در نتیجه آن بالا رفتن قیمت تمام شده ماشین آلات و تجهیزات، تعمیرات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.
برای افزایش طول عمر یک دستگاه و ادامه دار شدن تولید موفق نیازمند تعمیرات اصولی هستیم. هر ماشینی که شروع به کار می کند دارای عمر مفید است. عمر مفید یعنی از زمانی که دستگاهی شروع به کار کرده تا زمانی که اولین خرابی در آن رویت شود.
اگر دستگاه به یکباره از حرکت بایستید چرخه تولید با چالش مواجه خواهد شد. خصوصا اگر دستگاه جایگزین وجود نداشته باشد و تولید در نقطه عطف خود باشد. کاهش توقف های تولید و جلوگیری از زیان های ناشی از وقفه در کار یکی از مزیت های تعمیر دستگاه بسته بندی است.

تعمیر میکسر بلندر پودری

تعمیر میکسر بلندر پودر

دستگاه میکسر پودری یا ریبون بلندر جزو پر اهمیت ترین و پرکاربردترین ماشین آلات در کارخانه های صنایع مختلف میباشند ، و نیاز به تامین و نگهداری ویژه ای دارند ، گاها به دلیل استفاده از متریال بی کیفیت و طراحی در ساخت دستگاههای ریبون میکسر پودر مشکلات عدیده ای برای تولید کنندگان بوجود می آورند . با بررسی و چک کردن مداوم دستگاه و کنترل قطعات میکسر پودر، می توان مانع بروز مشکلات جدی تر شد،  از این رو تولید کنندگان و مصرف کنندگان دستگاه میکسر پودر باید این امر را حائز اهمیت بدانند که با بررسی فنی دوره ای، می توانند سبب افزایش طول عمر دستگاه های میکسر پودر شوند.

ماشین سازی به آفرین طراح ، سازنده و تعمیر کننده انواع میکسر های پودری و ریبون بلندر پودر

دستگاه میکسر پودر و دستگاه صنعتی که مصرفی می باشد، ممکن است دچار نقض فنی و یا هر ایراد دیگری بشود. از این رو با بررسی و چک کردن مداوم دستگاه و کنترل کردن قطعات آن، می توان مانع بروز مشکلات جدی تر و سبب افزایش طول عمر دستگاه های خود شوند .

دستگاه میکسر بلندر پودری

دستگاه میکسر پودر ، ریبون بلندر یا مخلوط کن پودری جهت مخلوط و میکس کردن انواع مواد پودری با یکدیگر استفاده می شود. و یکی از دستگاه های مهم در صنایع مختلف میباشد . این دستگاههای دارای مخزن یو شکل میباشد که شفت اصلی دستگاه از دو سمت درب های دستگاه خارج شده و بر روی یاتاقانها سوار میشوند ، حول محور شفت اصلی تعدادی راهنما بر اساس محاسبات دقیق قرار میگیرند و دو مسیر پره به دور راهنماها کشیده میشوند ، پره های کوچکتر مواد پودری را از وسط مخزن به سمت کنارها و پره های بزرگتر مواد پودری را از کناره ها به سمت وسط دستگاه هدایت میکنند ، در وسط مخزن دستگاه دریچه خروجی تعبیه میگردد جهت تخلیه مواد که از این نقطه به بعد میتوان مواد پودری را هم به داخل کیسه هدایت کرد و هم اینکه از طریق دستگاه بالابر پودری به سیلو یا مخزن ذخیره یا دستگاه پاکت یا کیسه پرکن و دستگاه پرکن پودری انتقال داد . دستگاه های ریبون میکسر قابلیت نصب سیستم اسانس پاش مایعات بر روی پودر را نیز دارند ،  که از یک مخزن مایع تعبیه شده بر روی دستگاه تغذیه می شود و توسط یک پمپ یا فشار باد به داخل میکسر پودر پمپاژ شده تا در نهایت با پودر داخل میکسر مخلوط شود .

ویژگی های میکسر پودر

دستگاه میکسر پودر را از جنس استیل و آهنی قابل ساختن میباشد ، دریچه تخلیه دستگاه میکسر پودر به صورت دستی یا اتوماتیک میتوان کنترل نمود .  این دستگاه را میتوان جهت مواد نیمه خمیری مانند چسب کاشی هم استفاده کرد ، جهت فرآوری مواد پودری میتوان این دستگاه را به صورت دوجداره ساخت. این دستگاه قابلیت نصب سنسور برای ایمنی بیشتر در زمان کار می باشد. دستگاه میکسر پودر فاقد لرزش و هرگونه سرو وصدای اضافی است.

خرابی در یاتاقان

شافتی که به صورت عرضی داخل مخزن قرار دارد دو سر آن برای به چرخش درآمدن روی یاتاقان قرار گرفته است. ساچمه های درون بلبرینگ دارای میزان ساعت عمر مفید هستند. فشارهای مضاعف و پیوسته سبب زودتر تمام شدن عمر مفید آن ها می شود که نیازمند تعویض هستند. روغنکاری به موقع و ریختن مقدار معینی از مواد با توجه به قدرت موتور و حجم مخزن می تواند طول عمر دستگاه را افزایش دهد.

پره و شافت

تماس مداوم و طولانی پره های میکسر پودر با مواد گاها خوردنده ، باعث سایش و فرسودگی در پره های و راهنما ها و شفت اصلی میشود .

گیربکس دستگاه میکسر پودر

استفاده از گیربکسهای قدرتی در میکسر های پودری از مهمترین و اصلی ترین شاخصه های طراحی و ساخت میکسرهای پودری میباشد ، بعضی از سازنده ها برای پایین آوردن قیمت تمام شده یا ناآگاهی از نوع و تیپ گیربکس ، از گیربکسهای حلزونی نامناسب برای این دستگاه های استفاده میکنند که ریسک بسیار زیادی را متحمل میشوند ، البته در ظرفیت های بسیار پایین شاید این مدل از گیربکس ها جواب بدهد اما در ظرفیت های متوسط و بالا هرگز نمیتوان نتیجه مطلوبی از این انتخاب گرفت .

الکتروموتور دستگاه میکسر بلندر پودر

توان الکتروموتور در میکسر های پودر متناسب با قدرت مورد نیاز گیربکس تعیین میگردد ، انتخاب دقد توان مورد نیاز برای داشتن یک میکس بدون درد سر از مواد بسیار با اهمیت میباشد ، توان الکتروموتور و قدرت گیربکس نباید قالب بر یکدیگر باشند ، میبایست کاملا موازی همدیگر تعیین گردند .

مشکلات نصب اینورتر در میکسر پودر

دستگاه میکسر پودر یا ریبون بلندر تحت هیچ شرایطی نیاز به اینورتر ندارند ، بسیاری از سازندگان جدید این مدل از دستگاهها به تصور اینکه اینورتر میتواند کنترل کننده دور میکسر باشد به خریداران پیشنهاد نصب میدند ، اما مشکلاتیکه اینورتر برای دستگاه میکسرهای افقی بوجود میاورند عبات میباشند از ، پایین آوردن کشتاور و توان الکتروموتور و در نتیجه زیر بار مانده دستگاه ، دو فاز  و دمیکس شدن مواد در نتیجه استفاده از دورهای مختلف ، و قیمت اضافی و سربار برای خریدار .

هزینه تعمیر دستگاه میکسر پودری

هزینه و اجرت تعمیرات میکسر های پودری با توجه به اقلام تعویض یا تعمیر شده در دستگاه متغیر میباشد ،  لطفا جهت مشاوره فنی با متخصصین ماشین سازی به آفرین در تماس باشید .

هزینه تعمیر دستگاه میکسر پودری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *