ماشین سازی به آفرین

دستگاه درام میکسر پودری

دستگاه درام میکسر پودری نوع ابتدایی میکسر های پودری  جهت اختلاط یکنواخت، سریع و کارآمد مواد پودری و ساخت گرانول میباشد . میکسر درام ، استوانه ای متحرک با ورودی و خروجی های مخروطی شکل هستند که جهت اختلاط انواع پودر معدنی و شیمیایی و ساختمانی کاربرد دارد.

این تیپ از میکسرها به دو صورت بچ . کانتینیوس ( پیوسته ) ساخته میشوند . کیفیت اختلاط مواد در میکسر های درام  بالای پنجاه درصد میباشد ، نحوه اختلاط به صورت دورانی است . از یک سمت مواد اولیه وارد و از سمت مخالف خارج میشود . حرکت و چرخش میکسرهای درام پودری بر روی دو محور افقی بحالت دورانی میباشد . درام میکسرها توسط دو راهنما از تسمه ضخیم یا ناودانی که حول محور استوانه کشیده شده بر روی چهار غلطک قرار داده میشود و به وسیله چرخ دنده یا زنجیر فرایند چرخش میکسر انجام میشود. بدلیل سایش بسیار زیاد در میکسردرام از ورقهای با ضخامت بالا استفاده میشود .

درام میکسر پودری

ماشین سازی به آفرین طراح و سازنده دستگاه درام میکسر پودر در ظرفیت های  1000 الی 5000 لیتر از جنس آهن و استیل میباشد .

 

میکسر صنعتی چیست – کاربرد انواع میکسرهای صنعتی

در مواردی که تولیدکنندگان یا مصرف کنندگان صنعتی نیاز به شکست مواد یا ترکیب آن ها داشته باشند، از میکسر صنعتی استفاده می کنند. میکسرهای صنعتی اغلب با نام همزن صنعتی یا مخلوط کن صنعتی نیز شناخته می شوند. یک میکسر در واقع می تواند شامل هر دستگاه یا ماشین آلاتی باشد که مواد را برای ایجاد یک فرآیند دقیق، مخلوط یا همگن کند. کاربری میکس و همگن کردن مواد به واحدهای کوچک، یکی از فرآیندهایی است که هر دستگاه با نام میکسر می تواند بسته به ویژگی های خاص خود انجام دهد. .

میکسر صنعتی یا همزن صنعتی چیست

میکسرها دستگاه هایی هستند که توانایی ترکیب کردن هر مایع یا جامدی را بر عهده دارند. در واقع هدف از ترکیب این مواد، رسیدن به یک ماده نهایی مورد نظر است. یک میکسر دارای یک محفظه یا یک مخزن اصلی است و توسط یک تیغه یا همزن ، سعی به اختلاط یا ترکیب کردن مواد داخل مخزن می کند. بسته به این که میکسر برای چه فرآیندی استفاده می شود، می توان برای مخلوط کردن مواد در همزن ها، از اجزایی مجزا در ساختار داخلی میکسر صنعتی استفاده کرد. به طور معمول،  پاروی یا تیغه، عضوی ثابت از یک همزن صنعتی هستند. همراه بودن چند تیغه برای این است که به راحتی بتوان بسته به کاربری های لازم و مواد مورد نظر، عمل اختلاط یا ترکیب کردن را انجام داد. اغلب میکسرها دارای یک ماهیت مقاومتی و بهداشتی هستند. به این معنا که در برابر خوردگی ها از فولاد ضد زنگ برای ساخت آن ها استفاده می شود. همچنین علاوه بر فولاد، نمونه هایی از پلی اتیلن در ساختار میکسر صنعتی وجود دارد.

در حقیقت استفاده از آلیاژهای گوناگون در انواع صنایع مورد استفاده از میکسرهای صنعتی، وابسته به کاربری هایی است که قرار است صورت بگیرد.

میکسر صنعتی در چه صنایعی استفاده می شود

بیشتر کارگاه های تولیدی در خط تولید خود از انواع مختلف همزن ها استفاده می کنند. همانطور که  می دانید میکسرها برای فرآیندهای گوناگونی به منظور اختلاط مواد بسیار سودمند هستند. صنایعی چون کشاورزی، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی، صنایع آرایشی و بهداشی از جمله صنعت هایی هستند که در خط تولید خود از میکسر صنعتی بهره می جویند. علاوه بر صنایع مذکور، از میکسرها در بحث تولید خمیر کاغذ و تصفیه آب نیز استفاده می شود.

صنایعی که وابسته به دستگاه میکسر صنعتی هستند

صنایع غذایی – ریبون بلندر پودری

همزن صنعتی برای تولید انواع مواد غذایی و صنایع مختلف از جمله حلیم پزی، ماست بندی، شیرینی پزی، رب، شربت و عرقیجات گیاهی کاربرد دارد. نکته مهم در رابطه با صنایع غذایی این است که میکسرهای این صنایع باید از میله های فولادی استفاده کنند. فولاد ضد زنگ از واکنش های شمیایی مواد غذایی جلوگیری کرده و استانداردهای لازم سازمان بهداشت را دارد.

صنایع شمیایی

یکی از پرکاربردترین صنایعی که از دستگاه میکسر یا همزن صنعتی بهره می برد، صنایع شمیایی است. در این صنعت برای تولید انواع مواد شمیایی، شوینده های بهداشتی و صنعتی و مواد ضد عفونی کننده، وجود یک میکسر کاملا ضروری است.

صنایع داروسازی – میکسر پودری

مواد بهداشتی از جمله کرم های بهداشتی و مراقبتی، مواد دارویی بهداشتی و هر آنچه در صنایع دارویی دیده می شود را بدون وجود یک دستگاه میکسر صنعتی نمی توان تولید کرد.

صنایع ساختمانی میکسر چسب کاشی پودری و خمیری

شاید شنیدن نام میکسر در صنایع ساختمان عجیب به نظر برسد؛ با این حال برای اختلاط بسیاری از مواد ساختمانی از جمله مصالح ساختمانی خمیری یا پودری، درست کردن ملات و نقاشی ساختمان با رنگ ها، از میکسرهای صنعتی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *