ماشین سازی به آفرین

دستگاه شیرینگ پک

شرینک پک به نوعی بسته بندی اطلاق می شود که پوششی از جنس پلاستیک نازک و شفاف به نام نایلون شرینک دور کالا کشیده می شود تا ضمن بسته بندی و نگهداری چند محصول در کنار هم، آن را هم از مواردی چون آب و گرد و خاک محافظت کند.

دستگاه شیرینک پک در دو مدل اتومات و دستی ساخته میشود . ماشین سازی به آفرین سازنده دستگاه های شیرینگ پک تونلی میباشد .

دستگاه شیرینگ پک

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ پک

عملیات شرینک کردن توسط دستگاه شرینک پک صورت می گیرد. محصول به کمک نوار نقاله به داخل تونل دستگاه شیرینک هدایت می شود ، در این تونل به این لایه پلاستیکی حرارت دمیده می شود تا نرم و پخته شود. درانتهای کوره فن های خنک کننده قرار دارند تا به بسته ها هوا بدمد و لایه شرینک را خشک کند تا خوب منقبض و دور محصول را محصور کند.

تونل حرارتی دستگاه شیرینگ پک

تونل دستگاه شیرینگ عملیات اصلی شیرینگ را انجام میدهد و از مهمترین قسمت های دستگاه میباشد تونل حرارتی به وسیله المنت گرم میشود و دمای آن به 180 تا 200 درجه سانتیگراد میرسد . 

کاربرد شرینک پک

  • به کمک شرینک کردن می توان چندین محصول را که از جهت تعادل ناپایدار هستند در کنار یکدیگر قرار داد. مانند شرینک بطری های آب معدنی و نوشابه ها .
  • پلاستیک عایق خوبی برای رطوبت است، با شرینک کردن از ورود رطوبت و نم به کالا می توان جلوگیری نمود.
  • شرینک بر خلاف بسته بندی با کارتن و مقوا، پوششی شفاف است که ظاهر محصول به راحتی در آن نمایان است. شاید این ویژگی جذاب سبب رونق و پیشرفت شرینک های رنگی و چاپی شده باشد.
  • در برخی موارد برای نمایش اندازه و شکل کالا نیاز است محصول داخل پوششی نازک قرار بگیرد، پس شرینک کردن تنها گزینه خواهد بود.

دستگاه شیرینگ پک در مدل های نیمه اتومات و تمام اتومات با ردیف کن می باشند.

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

دستگاه شیرینک پک اتومات در امتداد خط تولید قرار گرفته و نیازی به حضور اپراتور جهت دادن فرمان انجام دوخت را ندارد. دستگاه دارای نوار نقاله پارویی و ردیف کن می­باشد.

دستگاه نیمه اتوماتیک

دستگاه شرینک پک نیمه اتومات جهت انجام مشنبا یا سلفون روی محصول نیاز به یک اپراتور دارد که پس از قرار دادن محصول به روی پیشانی دستگاه با فشار دادن یک یا پدال پارویی محصول را به داخل هول داده و دوخت انجام می شود. محصول پس از عبور از داخل تونل بصورت وکیوم شده به خارج هدایت میشود که در این قسمت فن های خنک کننده کمک می کنند تا مشنبا کشیده شده دور محصول خنک شده و از دفرمه شدن جلوگیری شود.

مشخصات فنی دستگاه شیرینگ پک

  • شاستی از ورق سه میل استیل
  • طول تونل ۱4۰ سانت
  • دهانه تونل به ابعاد ۶۴ سانتی متر و ارتفاع ۴۲ سانتی متر می باشد
  • المنت های گرمایشی اروپایی درجه یک
  • تجهیزات تابلو برق ال اس کره
  • دستگاه دارای شاسی از ورق ۳ میل آهن با روکش رنگ الکترواستاتیک
  • نوار تونل مجهز به اینورتر جهت تنظیم سرعت ریل
  • تونل دو جداره دارای عایق پشم سنگ می­باشد.  

واژه انگلیسی شرینک (shrink) به معنای کشیده شدن است. پک (pack) به معنی بسته می باشد. شرینک پک (shrink pack) به نوعی بسته بندی اطلاق می شود که پوششی از جنس پلاستیک نازک و شفاف به نام نایلون شیرینک دور محصول کشیده شده تاعلاوه بر بسته بندی و حفظ چند کالا در کنار هم، آن را هم از مواردی مانند آب و گرد و خاک محافظت نماید.درضمن نام صنعتی این دستگاه، Shrink Wrap Machine  است.

انواع دستگاه بسته بندی کارتن و جعبه، دستگاه شرینگ پک کارتن، جعبه و دستگاه شرینک پکِ کارتن انواع موادغذایی و قطعات و انواع جعبه و بطری می باشد.

دلایل بسته بندی شیرینگ

  1. جابجایی راحت
  2. اشغال فضای کمتر در کارخانه‌ها زیرا محصولات را به صورت باکسی بسته بندی می کند
بسته بندی شیرینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *